Narzędzia utrzymania klienta, które możesz wdrożyć w swoim biznesie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Narzędzia do zatrzymania klienta ...

Nasza potrzeba ciągłej ewolucji i wzrostu jest tym, co pozwala nam iść do przodu jako istoty ludzkie. Ale wiele razy potrzebujemy więcej narzędzi, aby móc iść do przodu; kiedy nie mamy ich do dyspozycji, stajemy się sfrustrowani, a proces staje się trudny. Tak jak widzimy życie i naszą ciągłą potrzebę rozwoju, tak samo jest z biznesem.

Biznes mógłby ewentualnie pozostać statyczny, jedna lokalizacja, jedna usługa, jeden klient. Jednak tendencja jest taka, że jak widzimy życie i jego ewolucję, widzimy również biznes i trzymamy się idei, że może on rosnąć wykładniczo przez lata. Widzimy również, że to, co małe (lub statyczne) firmy i duże firmy mają wspólne, to fakt, że zawsze potrzebujesz lojalnej bazy klientów dla swojego produktu lub usługi, aby Twój biznes był trwały.

Ale jak stworzyć tę lojalność klientów i zatrzymać ich w naszych usługach? Wyjaśniamy Ci to w tym artykule:

Jak stworzyć lojalność klientów i zatrzymać ich dzięki naszej ofercie usługowej?

Obecnie istnieje kilka platform, opracowań, rozpraw, podcastów, a nawet seriali, które uczą nas, jak możemy zbudować udany biznes oparty na retencji klientów. Nacisk kładzie się na słowo utrzymanie, a nie przyciąganie, ponieważ często preferuje się budowanie solidnych relacji z klientami i zaufanie po obu stronach - zarówno ze strony dostawcy, jak i klienta - niż ciągłe pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ w taki czy inny sposób ciągłe poszukiwanie nowych klientów może być wyczerpujące, czy to ze względu na wydane środki, czy też ze względu na ilość zastosowanych strategii i ciężką pracę, która się z tym wiąże.

Zainspirowani technikami i strategiami, które działały w całej historii marketingu damy Ci kilka narzędzi do zatrzymania klienta:

Narzędzia do zatrzymania klientów

Google Analytics

Google przeszedł drogę od bycia prostą wyszukiwarką, a teraz jest towarzyszem, który pozwala nam rozwijać się w każdym aspekcie marketingu cyfrowego. Prawdopodobnie masz już pobraną na swoim komputerze aplikację Google Analytics, ale czas najwyższy wziąć się w garść i wykorzystać ją w pełni, ponieważ dzięki niej możesz mieć stałe informacje o swoich klientach i potencjalnych klientach. Możesz zobaczyć każdy najmniejszy szczegół, od pytań takich jak to, ilu klientów otrzymuje moja strona internetowa, do tego, jaki jest najczęściej odwiedzany artykuł lub jakie wyszukiwanie najbardziej kojarzy się z istotą mojej działalności.

Narzędzie to pozwala na analizę i określenie najważniejszych cech każdego klienta, można stale go monitorować lub przewidzieć, jakie będą jego wyszukiwania, preferencje, gusta, a nawet z jakimi osobami najczęściej wchodzi w interakcje. Wszystkie te informacje będą cenne dla Twojego biznesu, aby móc iść do przodu, dlatego warto zainwestować w któryś z kompletnych kursów oferowanych przez Google, aby w pełni wykorzystać wszystkie te narzędzia i odnieść sukces w każdej analizie. Przypominamy również, że Google oferuje obecnie serię darmowych kursów online, w których można wziąć udział z dowolnego miejsca na świecie.

CRM (Customer Relationship Management) lub oprogramowanie własne

To narzędzie jest oprogramowaniem o dużych możliwościach, które w zasadzie zbiera wszystkie dane różnych Twoich klientów w bardzo usystematyzowany sposób. A to po prostu pozwala przenieść Twój biznes na wyższy poziom. Na świecie istnieje kilku dostawców tego narzędzia, każdy z nich jest bardziej specyficzny dla danej niszy biznesowej, czy to firmy ubezpieczeniowej, salonu kosmetycznego, kliniki, czy nawet agencji marketingowej i reklamowej.

To narzędzie zbiera również informacje o Twojej sprzedaży, przychodach, dostawcach, partnerach i nie tylko. Dzięki CRM można coraz bardziej spersonalizować relacje z klientem, a to pozwoli na owocne posuwanie się do przodu i coraz większe uczłowieczanie usług dla społeczeństwa. Może się wydawać, że to bardzo prosty i wręcz drobny gest, ale nawet specjalistyczny mail urodzinowy zrobi różnicę w zatrzymaniu klienta. Spraw, aby przeżyli wyjątkowe doświadczenie i spraw, aby poczuli się wyjątkowo dzięki Twojemu produktowi lub usłudze.

Podobnie spersonalizowane oprogramowanie będzie jedną z najlepszych alternatyw. Tego typu narzędzie, podobnie jak CRM, gromadzi istotne dla Twojej firmy informacje w bezpieczny i scentralizowany sposób. Pozwala także m.in. na wysyłanie spersonalizowanych kampanii marketingowych, centralizację płatności online, planowanie spotkań.

Badania satysfakcji

Badanie satysfakcji to nic innego jak dokument, który zbiera informacje o reakcjach Twoich klientów na Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł ocenić, jakie są najważniejsze opinie Twoich klientów, a tym samym będziesz mógł podjąć najwłaściwsze decyzje, aby nadal świadczyć lepsze usługi lub dostarczać lepszy produkt. Dodatkowo narzędzie to pozwala na otwarcie więzi pomiędzy klientem a Twoją firmą, ponieważ wyrażając swoją opinię będzie czuł się wysłuchany.

Co zawiera ankieta satysfakcji?

  • Personalizacja danych (nazwisko, wiek, adres)

  • Tekst powitalny określający, jak długo będzie trwał test, krótki przewodnik po tym, o co będzie się pytać itp.

  • Krótkie, konkretne pytania dotyczące Twoich produktów lub usług

  • Tekst zamykający z podziękowaniem za poświęcony czas.

Spersonalizowana, terminowa, dedykowana i skuteczna obsługa klienta

W Twojej pracy na rzecz customer experience to jest klucz. Dobra obsługa klienta robi różnicę na dobre, będą do Ciebie wracać, gdy zapewnisz sprawną, zaangażowaną, terminową i spersonalizowaną obsługę klienta. Z tego powodu wielu community managerów to te same osoby, które odpowiadają na wszystkich portalach społecznościowych, ponieważ wiedzą jak zarządzać i kanalizować potrzeby klienta zapewniając unikalne doświadczenie, zawsze pamiętając o istocie firmy lub biznesu.

Strategia TOMA

TOMA to nic innego jak skrót od Top of Mind Awareness, co w języku hiszpańskim tłumaczy się jako Świadomość Najwyższego Umysłu. Ten anglosaski termin odnosi się do pierwszej marki, która przychodzi nam na myśl, gdy odnosimy ją do określonej sytuacji. Przykład: wybierzmy colę, która marka przychodzi nam na myśl: Pepsi czy Coca-Cola? Pierwsza marka, która przychodzi do głowy to ta, która jest pozycjonowana w Twoim umyśle, coś jak numer jeden.

Ta strategia może trwać latami, ale przy różnych planach można ją osiągnąć, nawet przy pomocy chwytliwych jingli. Ważne jest to, że w ten czy inny sposób możesz zatrzymać klienta za pomocą strategii TOMA, tak aby zawsze wybierał Ciebie.

Story Page