Twój poradnik skutecznego motywowania pracowników w okresie świątecznym

Większość ludzi kojarzy Boże Narodzenie i święta z radosnymi spotkaniami rodzinnymi, wymianą prezentów i składaniem życzeń - jednak tego samego nie można powiedzieć o tych z nas, którzy pracują w branży kosmetycznej. Oczywiście, styliści fryzur, technicy paznokci i masażyści wczuwają się w świąteczny nastrój, ale najpierw muszą pozbyć się plam z farby do włosów, odprysków lakieru do paznokci i bólu rąk, zebranych w ciągu całego dnia. O tej porze roku pracownicy spędzają niezliczone godziny na obsłudze klientów, promowaniu produktów, usług i najnowszych ofert, a także zachęcaniu klientów do ponownego odwiedzenia salonu.

Po tak długiej, żmudnej zmianie, większość specjalistów myśli tylko o tym, aby wrócić do domu i naładować akumulatory. Jednak dzięki odpowiedniej zachęcie możesz utrzymać swoich pracowników w ruchu - oto kilka niezawodnych pomysłów na skuteczne zmotywowanie swojej Drużyny A!

Zanim zaczniesz tworzyć wakacyjny harmonogram pracy, upewnij się, że powiadomisz cały zespół, gdy tylko będziesz miał gotowy plan. To da Twojemu zespołowi czas na dyskusję i opracowanie planu, aby upewnić się, że nic nie wymknie się spod kontroli.

Wyższe prowizje za większą wydajność pracy

Najczęstszym narzędziem, które właściciele salonów i spa wykorzystują do motywowania swojego zespołu jest tymczasowa podwyżka dla poszczególnych pracowników. Chociaż jest to świetna taktyka perswazyjna, śledzenie jej skuteczności może być trudne. Wdrożenie podwyżki do zwykłej stawki godzinowej danego członka personelu nie zapewnia wyższej wydajności pracy. Zamiast tego, pracownicy mogą skorzystać z okazji, aby zapewnić minimalną wydajność pracy i nadal otrzymywać podwyżkę za obecność na swoim stanowisku. Nie tylko klienci zauważają brak motywacji ze strony pracowników, ale również zadania takie jak zarządzanie terminarzami, kontrola stanu zapasów oraz efektywne zarządzanie zasobami w Twoim salonie zostają w znacznym stopniu zaniedbane.

Zamiast tego, wprowadź plan prowizyjny z regularnym wynagrodzeniem godzinowym. Z systemem Versum dla salonów i spa, masz kontrolę nad podnoszeniem i obniżaniem stawek prowizyjnych dla poszczególnych produktów i usług. To daje Ci pewność, że Twój personel będzie aktywnie promował produkty i usługi z wyższymi stawkami.

Rada Versum: Przypisuj wyższe stawki prowizji do produktów i usług, które są mniej popularne. Dzięki temu zrobisz miejsce na półce i unikniesz wyrzucania przeterminowanych olejków, szamponów i odżywek.

Rozdawaj dodatkowe punkty lojalnościowe

W okresie świątecznym, rozdawanie dodatkowych punktów lojalnościowych dla klientów jest świetnym sposobem na zachęcenie ich do wydawania większej ilości pieniędzy w Twojej firmie. Ale czy wiesz, że dodanie pracowników do listy programu lojalnościowego jest również korzystne?

Program lojalnościowy pozwala klientom, a w tym przypadku pracownikom, zbierać punkty za zakupy i polecenia, które mogą wykorzystać do zapłaty za nagrody w salonie. Aby podziękować im za pracę w okresie świątecznym, zapewnij pracownikom większą sumę punktów, co przybliży ich do wyboru upragnionej nagrody. Dodatkowo, powinieneś rozważyć podniesienie ilości punktów zdobywanych za każdego poleconego.

Bądź aktywny ze swoim zespołem - organizuj konkursy!

Nie ma nic bardziej interaktywnego i motywującego niż organizowanie konkursów dla pracowników - szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia, kiedy wszyscy skupiają się na kupowaniu prezentów, spędzaniu czasu z bliskimi i wczesnym wychodzeniu z pracy. Planowanie i śledzenie konkursów jest proste z pomocą Twojego systemu Versum.

Stwórz wiele konkursów, aby Twoi pracownicy byli zajęci - oto kilka świetnych przykładów, które z pewnością ich zachęcą!

  1. Najwięcej sprzedanych produktów - Stwórz konkurs, w którym pracownicy konkurują ze sobą w celu sprzedania jak największej ilości produktów. Osoba z największą liczbą sprzedanych produktów otrzymuje nagrodę. Te statystyki mogą być śledzone na Twoim koncie Versum w sekcji statystyki.
  2. Najwięcej wykonanych usług - Ten konkurs zmusza pracowników do konkurowania między sobą, a ten, który wykona najwięcej usług, wygrywa nagrodę główną. Te liczby również mogą być śledzone w sekcji statystyk.
  3. Każdy jest zwycięzcą - aby zapewnić wszystkim pracownikom równe szanse na otrzymanie nagrody, stwórz torbę z prezentami dla każdego, kto przepracował z Tobą gorączkowy okres świąteczny. Uprzedź pracowników, że będziesz rozdawać prezenty tym, którzy dali z siebie wszystko.

Z odpowiednią zachętą, Twoi pracownicy na pewno dadzą z siebie wszystko, szczególnie w okresie świątecznym. A z pomocą Versum nie musisz tracić czasu!

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 7 Średnia: 4.9/5]

Spis treści

  • Wyższe prowizje za większą wydajność pracy
  • Zarządzaj dodatkowymi punktami lojalnościowymi
  • Bądź aktywny ze swoim zespołem - organizuj konkursy!
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Story Page