Co tatuażyści chcieliby, aby klienci wiedzieli o ich zawodzie

Twój lokalny tatuażysta jest taki sam jak każdy właściciel firmy - ciężko pracuje, aby zadowolić swoich klientów, wymyśla świeże pomysły marketingowe, aby rozwijać swoją działalność i stara się mieć wszystko pod kontrolą. Zdarzają się jednak dni, kiedy nie wszystko idzie zgodnie z planem, a klienci mogą zamienić je w piekło. Po przeprowadzeniu wywiadów z wieloma tatuażystami i studiami, oto kilka rzeczy, które chcieliby, aby ich klienci wiedzieli o ich zawodzie.

Cena

Bez względu na branżę, ceny są zawsze gorącym tematem, a salony tatuażu nie pozostają poza dyskusją. Potencjalni klienci przychodzą, pokazują wydruk tego, co chcieliby zrobić, i są zdumieni, gdy słyszą, że będą musieli zapłacić kaucję za szkic! Klienci nie rozumieją, że tworzenie szkicu samo w sobie jest częścią procesu tatuowania, ponieważ wymaga od tatuażysty wymyślenia wzoru najbardziej zbliżonego do tego, czego oczekuje klient. Ponadto musi on wziąć pod uwagę, jaka część ciała będzie tatuowana i ile miejsca do pracy będzie miał do dyspozycji.

Oprócz zapłaty za szkic pożądanego tatuażu warto wiedzieć, że tatuażysta nie jest skłonny do negocjacji cen. W rzeczywistości proszenie go o to jest wręcz niegrzeczne. Klienci nie zdają sobie sprawy z tego, że każdy tatuażysta ma swój własny styl tatuażu, a jego prace są niepowtarzalne. Podobnie jak w przypadku każdej innej praktyki, jeśli oczekujesz wysokiej jakości pracy, oczekuj, że zapłacisz za nią uczciwą cenę! Tatuaż jest na zawsze, więc najlepiej jest mądrze zainwestować. Często zdarza się, że klienci po prostu nie wiedzą, za co płacą. Jasne, wiedzą, że Twoje dzieło jest jedyne w swoim rodzaju, ale klienci nie wiedzą, że większość tatuażystów przechodzi żmudne szkolenie jako praktykanci, uczestniczy w kursach doskonalących ich sztukę i musi płacić za igły, tusz i konserwację narzędzi.

Wskazówka: Aby poinformować nowych klientów o tym, co składa się na ich ceny, studia tatuażu mogą wysyłać masowy biuletyn z systemu Versum lub karty cenowe, które można również udostępniać w mediach społecznościowych.

Klienci zakłócający spokój nie są dobrze przyjmowani

Praca z klientami może być trudna - praca z trudnymi klientami może być koszmarem, zwłaszcza w branży body art. Mimo że wielokrotnie zwracałeś im uwagę, aby nie rozpraszali Cię, oni i tak to robią. W przypadku klientów, którzy robią to po raz pierwszy, najczęściej zadawane pytanie brzmi: "Czy to będzie bolało?", a następnie: "Czy możemy już przestać?" lub "Muszę zrobić sobie przerwę". Jeśli chodzi o klientów, którzy mieli tatuaże w przeszłości, najczęściej zadawane pytania dotyczą Twojego doświadczenia lub tego, czy tatuowałeś już jakieś sławne osoby. Niektórzy tatuażyści nie mają nic przeciwko takim pytaniom, w rzeczywistości mogą nawet preferować dyskusję, ale jeśli klienci proszą, aby im nie przeszkadzać w trakcie procesu, najlepiej to uszanować. To, co naprawdę przeszkadza tatuażystom, to ten jeden klient, który przyniósł ze sobą całe drzewo genealogiczne, ciągle się wierci lub ma wątpliwości.

Każdy ekscytuje się swoim pierwszym tatuażem, ale przyprowadzenie całej rodziny nie tylko powoduje stres u tatuażysty, ale także zwiększa prawdopodobieństwo popełnienia błędów. Kolejną grupą klientów, która może naprawdę zrujnować dzień, a nawet reputację tatuażysty, są wodzireje. Przemieszczają się, narzekają, że czują się niekomfortowo, co zwiększa szanse na popełnienie błędu. Wreszcie, zdecydowanie jednym z najbardziej uciążliwych klientów są ci, którzy mają wątpliwości lub po prostu nie czują więzi z tatuażem, który właśnie zrobili. Wyobraź sobie, że przez wiele godzin stoisz pochylony nad klientem i pracujesz nad skomplikowanym tatuażem. Bardzo spodobała mu się koncepcja, którą naszkicowałeś, i od początku był podekscytowany. Robisz dziesięciominutową przerwę, po której klient mówi: "Wiesz co, po prostu nie czuję tego tatuażu - czy mógłbyś dodać jakieś dodatkowe wzory lub coś w tym stylu"? Tego typu klienci mogą sprawić, że praca w branży modyfikacji ciała stanie się prawdziwym wyzwaniem. Jednak tatuażyści korzystający z Versum wykorzystują szczegółowe rejestry klientów do zarządzania i przechowywania informacji o nich - wraz z opisami. Następnym razem, gdy Fidgety Frank będzie chciał wykonać sesję tatuażu, Twój system poinformuje Cię, czego możesz się spodziewać, gdy przyjdzie!

Przyciąganie klientów może być trudne

Jeśli jesteś właścicielem lub pracownikiem jedynego studia tatuażu w mieście, to masz szczęście. W niektórych przypadkach, gdy istnieje duże skupisko tatuażystów, którzy mają podobne style i wzory tatuażu, muszą oni ze sobą konkurować. Z pewnością wynajęcie krzesła w salonie przez prestiżowego artystę jest korzystne dla biznesu, ale gdy artysta odejdzie, trzeba wrócić do deski kre ślarskiej. Ważne jest również, aby tatuażyści nawiązywali więzi z klientami - klienci chcą, aby ich tatuaże były nie tylko wyjątkowe, ale również aby ich wykonanie było niezapomnianym przeżyciem. Klienci, którzy czują więź ze swoim tatuażystą, chętnie pomogą w promowaniu jego pracy.

Faktem jest, że każda recenzja się liczy! W oprogramowaniu do tatuażu Versum prośby o recenzję są wysyłane do klientów po dokonaniu płatności, co zwiększa liczbę opinii klientów, skutkując większą liczbą klientów i lepszym zasięgiem. Opinie te pojawiają się na stronie rezerwacji online, ale mogą być również udostępniane na Twoich stronach w mediach społecznościowych. Dodatkowo system posiada wbudowany Program Lojalnościowy, który może być wykorzystywany do nagradzania klientów punktami za ich polecenia. Dzięki zdobytym punktom klienci mogą odbierać nagrody z Twojego studia!

Wszystkie zagrożenia dla zdrowia

Jak wspomniano powyżej, wielogodzinne stanie nad klientem może być męczące dla większości artystów. Co więcej, praca nad bardzo szczegółowym tatuażem wymaga ciągłego skupienia i stabilnych rąk - co może okazać się trudne, zwłaszcza w przypadku trudnych klientów. Większość klientów prawdopodobnie nie wie, że tatuażyści borykają się z fizycznymi problemami zdrowotnymi, takimi jak bóle pleców, zespół cieśni nadgarstka i inne, spowodowane długotrwałą pracą w niewygodnych pozycjach.

Prowadzenie biznesu tatuażu to nie spacerek po parku, a nie każdy klient zdaje sobie z tego sprawę. Na szczęście, z pomocą Versum możesz informować klientów o swoim fachu i wyjaśniać im, co wchodzi w skład każdego tatuażu. Wypróbuj swoje darmowe konto Versum poniżej!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Cena
  • Niszczący klienci nie są dobrze przyjmowani
  • Przyciąganie klientów może być trudne
  • Wszystkie zagrożenia dla zdrowia
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności można zapoznać się tutaj.

Story Page