- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- Jak spędzać czas na konsultacjach ...
Kwarantanna dotyczy wszystkich sektorów gospodarki, choć nigdy nie widzieliśmy lekarzy jako handlowców, to z pewnością prowadzą oni działalność, która w przypadku osób świadczących usługi prywatne wiąże się z wynagrodzeniem.
Ze względu na sytuację kryzysową COVID-19, która obecnie dotyka cały świat, wielu lekarzy musiało zrezygnować z prowadzenia swoich praktyk i ograniczyć się do zajmowania się tylko nagłymi przypadkami, co znacznie zmniejszyło dochody pracowników służby zdrowia.
Doraźność i szybkość, w jakich żyjemy, oraz sytuacje nagłe, takie jak niespodziewana wojna wywołana przez wirusa Covid-19, wymagają innowacji i natychmiastowego działania, nie tylko po to, by powstrzymać pandemię, ale także by dostosować się do spowodowanego przez nią zawrotu głowy, bez przeciążania służby zdrowia, w celu uniknięcia zarażeń i skuteczniejszego uzyskania potrzebnej pomocy medycznej.
W związku z tym, a także w poszukiwaniu nowych alternatyw, aby nie pozostawiać pacjentów bez opieki, a z drugiej strony nadal generować dochód dzięki usługom konsultacyjnym, wprowadzono wirtualne kliniki, i nie chodzi o to, że nie istniały one wcześniej, ale w tej chwili stały się praktycznie jedynym sposobem świadczenia opieki medycznej.
Jeśli zastanawiasz się, czego potrzebujesz, aby mieć swój własny wirtualny gabinet lekarski, oto nasze wskazówki.
Czego potrzebujesz, aby mieć swój własny wirtualny gabinet lekarski?
Może się to wydawać skomplikowane, ale tak nie jest: jeśli masz smartfona, internet i komputer, praktycznie nic Ci nie brakuje. Istnieje wiele firm programistycznych, które zajmują się projektowaniem i tworzeniem stron internetowych wirtualnych gabinetów lekarskich dla lekarzy lub firm z sektora opieki zdrowotnej. Tworzą systemy konsultacji online, aby umożliwić telepracę i oferowanie usług medycznych przez Internet. Systemy te zazwyczaj obejmują następujące elementy:
- System wideokonferencyjny
- System mianowania
- System czatu do konsultacji
- System współdzielenia plików z klientami
- Aplikacja mobilna na systemy Android i iOS
- Zintegrowana poczta elektroniczna i komunikatory
- Projekt pracy zespołowej
- Obszar administracyjny
- 100% dostosowanie do urządzeń mobilnych
Jak widać, są to systemy, które integrują w sobie wszystko, co jest potrzebne do zapewnienia opieki klientom, a nawet dostosowują się do ich potrzeb. Oto kilka sugestii, które można wziąć pod uwagę, aby wirtualne biuro stało się dla pacjentów prawdziwym przeżyciem.
Korzystaj z wysokiej jakości kamery internetowej
Jeśli naprawdę chcesz odtworzyć wrażenie interakcji w cztery oczy, musisz użyć dobrej kamery do wirtualnych wizyt lekarskich.
Prawdą jest, że pacjenci, którzy wyraźnie widzą Twoją twarz, czują się bardziej komfortowo i pozytywnie reagują podczas wizyty.
Na szczęście wysokiej jakości kamera internetowa naprawdę nie jest droga. Oto lista niektórych z najlepszych kamer internetowych dostępnych na rynku.
Oczywiście, jako lekarz wirtualny musisz upewnić się, że pacjent korzysta z dobrej jakości aparatu.
Chociaż większość komputerów ma wbudowane aparaty fotograficzne, które mogą być bardzo przydatne, należy przypominać pacjentom o konieczności przetestowania aparatu przed wizytą i w jej trakcie.
Ustaw kamerę na wysokości oczu
Niezależnie od tego, czy używasz kamery wbudowanej czy zewnętrznej, staraj się ustawić system w taki sposób, aby kamera znajdowała się mniej więcej na wysokości oczu.
Ułatwi to pacjentowi lepsze postrzeganie pacjenta i nawiązanie z nim kontaktu w bardziej odpowiedni sposób.
Używaj dobrej jakości sprzętu nagłaśniającego
Większość komputerów i wysokiej jakości aparatów fotograficznych ma wbudowany mikrofon i głośniki. Zalecamy przetestowanie systemu przy użyciu tego samego oprogramowania, co komputer, lub po prostu wykonanie połączenia telefonicznego lub wideo ze znajomą osobą.
Utworzenie dedykowanego miejsca na wirtualne wycieczki
Chociaż zaletą wirtualnych wycieczek jest to, że można je przeprowadzać z dowolnego miejsca, zawsze najlepiej jest mieć wyznaczone miejsce na wirtualne wycieczki.
Może to być biuro w pracy lub sala egzaminacyjna, gdzie można to zrobić samemu. Należy sprawdzić, czy w pomieszczeniu jest dobre oświetlenie i czy panuje w nim cisza.
Skonfiguruj powiadomienia
Większość platform wirtualnych wizyt posiada system powiadamiania, który informuje lekarzy dyżurnych o gotowości pacjenta do wizyty.
To lekarz powinien zdecydować, jakie metody komunikacji są najlepsze dla niego i dla organizacji pracy w gabinecie, a następnie upewnić się, że zostały one wdrożone.
Jak przygotować się do konsultacji medycznej online?
Przetestuj kamerę internetową
Przed rozpoczęciem pierwszej wirtualnej wizyty w danym dniu należy upewnić się, że kamera internetowa działa. Otwórz kamerę internetową za pomocą panelu sterowania lub aplikacji wideo, takiej jak Skype, aby ją przetestować.
Upewnij się, że głośność jest włączona
Tak, wiemy, że to proste, ale wszyscy popełniliśmy ten błąd! Sprawdź, czy dźwięk nie jest wyciszony. Można także szybko otworzyć film online lub utwór w odtwarzaczu muzycznym, aby przetestować dźwięk.
Przetestuj swój mikrofon
Przetestuj swój mikrofon. Otwórz program do nagrywania, aby go przetestować, lub poszukaj urządzenia mikrofonowego w panelu sterowania.
Podłącz komputer lub urządzenie mobilne
Ostatnią rzeczą, jakiej sobie życzysz, jest pobieranie danych z Twojego komputera podczas wizyty. Przed rozpoczęciem wizyty u lekarza należy upewnić się, że komputer lub urządzenie przenośne są w pełni naładowane lub podłączone do prądu.
Korzystanie z przewodowego połączenia z Internetem
Wirtualną wizytę można odbyć za pośrednictwem sieci Wi-Fi, ale prawdopodobieństwo utraty połączenia z komputerem jest mniejsze, jeśli podłączysz się bezpośrednio do Internetu za pomocą kabla Ethernet (jeśli masz telefon i masz problemy z połączeniem, spróbuj połączyć się z domową siecią Wi-Fi).
Wyłączanie niepotrzebnych programów
Zbyt wiele rzeczy uruchomionych na komputerze lub urządzeniu może wyczerpać pamięć i obniżyć jakość czatu wideo. Przed rozpoczęciem wirtualnej wizyty należy zamknąć niepotrzebne programy na komputerze.
Użyj właściwej przeglądarki
Jeśli korzystasz z aplikacji internetowej, możesz mieć pewne wymagania dotyczące optymalnego działania przeglądarki. W sekcjach pomocy lub obsługi technicznej oprogramowania można sprawdzić, jakiej przeglądarki należy użyć.
Wyświetl prawidłowo
Jeśli organizujesz wirtualną wycieczkę z biura, to w porządku. Jeśli jednak organizujesz wirtualną wycieczkę z domu lub po godzinach pracy, upewnij się, że jesteś ubrany profesjonalnie.
Profesjonalny wygląd sprawi, że wirtualna wizyta będzie równie profesjonalną interakcją, jak ta, którą pacjent odbyłby w przychodni.
Znajdź ciche miejsce
Niezależnie od tego, czy pracujesz w swoim gabinecie, w sali egzaminacyjnej czy w gabinecie domowym, upewnij się, że miejsce to jest ciche i niezakłócone.
Wyeliminowanie czynników rozpraszających uwagę i zapewnienie pacjentowi prywatności ma kluczowe znaczenie dla jego zadowolenia z wizyty.
Wyreguluj oświetlenie
Przed rozpoczęciem wirtualnej wizyty należy sprawdzić oświetlenie - czy obraz jest jasny, czy zbyt rozmazany i ciemny?
Spróbuj włączyć oświetlenie górne i zablokować dostęp światła z okien, które mogą generować zbyt dużo światła.
Przed wizytą należy zapoznać się z powodem, dla którego pacjent jest odwiedzany.
Jest to bardzo ważne! Przed rozpoczęciem wirtualnej wizyty poświęć minutę lub dwie na przeczytanie skargi pacjenta, podobnie jak w przypadku wizyty osobistej. Dzięki temu będziesz lepiej przygotowany do wizyty i prawdopodobnie przebiegnie ona sprawniej.
Jak zachować się podczas konsultacji medycznej online
Po wyświetleniu monitu udostępnij swój ekran
Niektóre aplikacje internetowe do telemedycyny mogą prosić o udostępnienie ekranu w celu zainicjowania rozmowy wideo. Tak wygląda to na platformie eVisit.
Miej łatwo dostępny numer do zespołu pomocy technicznej
W większości przypadków nie powinno być konieczne kontaktowanie się z działem pomocy technicznej w celu uzyskania informacji o problemach. Czasami jednak pojawiają się problemy techniczne.
Dobre rozwiązanie w zakresie telemedycyny zawsze dysponuje zespołem wsparcia technicznego, który służy pomocą. Zapisz numer telefonu do zespołu pomocy technicznej i umieść go w łatwo dostępnym miejscu w swoim miejscu pracy.
Można również dodać numer do kontaktów w telefonie, aby mieć go zawsze przy sobie.
Aby uzyskać szybszy dostęp do pomocy technicznej. Numer działu obsługi klienta jest łatwy do znalezienia.
mieć pod ręką historię choroby pacjenta
Historia choroby pacjenta powinna być zawsze pod ręką, niezależnie od tego, czy oznacza to dostęp do EHR, czy do dokumentacji papierowej.
Aby zapewnić jak najlepszy dostęp, rekord pacjenta jest zawsze dostępny po prawej stronie ekranu.
Należy postępować zgodnie z tymi samymi wytycznymi klinicznymi, które obowiązują w przypadku wizyty osobistej.
Wiesz, co robić! Nawet jeśli nie można przeprowadzić badania fizykalnego, można zadawać dobre pytania i zebrać pełny wywiad dotyczący dolegliwości pacjenta.
Choć technologia i interakcja są inne, kluczowe wytyczne kliniczne mają zastosowanie do wizyty wirtualnej tak samo, jak do wizyty fizycznej.
Pozostań zaangażowany
Należy pokazać, że jest się zaangażowanym w wizytę, nawiązując kontakt wzrokowy z pacjentem i ewentualnie kiwając głową, aby pokazać, że się słucha.
Jeśli musisz robić notatki podczas rozmowy z pacjentem, poinformuj go, że to robisz, i upewnij się, że chcesz właściwie udokumentować wizytę.
Ta rada ma kluczowe znaczenie, ponieważ nie jesteś fizycznie w pomieszczeniu z pacjentem.
Wyjaśnij kolejne kroki
Po zakończeniu wizyty podziękuj pacjentowi za wirtualną wizytę i wyjaśnij, co powinien zrobić w następnej kolejności (może to być np. elektroniczny odbiór leków z najbliższej apteki lub umówienie się na wizytę kontrolną w przyszłym miesiącu).
Jest to również dobra okazja, aby zapytać pacjenta, co sądzi o procesie wirtualnej wizyty, jeśli była ona organizowana po raz pierwszy.
Dzięki informacji zwrotnej uzyskanej w trakcie wizyty będziesz w stanie sprawić, że Twoje wirtualne wizyty będą jeszcze bardziej udane!
Zalety konsultacji lekarskich online
Oto niektóre z zalet konsultacji online w porównaniu z konsultacjami osobistymi:
- DOSTĘPNOŚĆ: najłatwiejszy sposób na bezpieczne dotarcie do lekarza. Lekarz nie zawsze podaje swój numer telefonu, a rodzice prawie zawsze mają pod ręką swój osobisty telefon komórkowy. Urządzenia takie jak iPady, smartfony, laptopy... są idealne.
- OSZCZĘDNOŚĆ CZASU: oszczędza czas. Nie trzeba tracić czasu na chodzenie, czekanie w poczekalni ani wracanie. Brak konieczności spędzania czasu w podróży to jedna z głównych zalet dla pacjenta.
- SZYBKA REAKCJA: Cały proces jest przyspieszony. Zarówno proces umawiania się na wizytę i konsultacji, jak i - oczywiście - proces uzyskiwania odpowiedzi.
- BEZPIECZEŃSTWO: użytkownik nie ponosi pewnego ryzyka. W poczekalniach szpitalnych mogą znajdować się drobnoustroje i wirusy. Coś, co nie zdarza się, gdy robisz to w domu lub gdziekolwiek chcesz.
- KOSZT: Zawsze jest tańszy niż konsultacja twarzą w twarz, a nawet może być wyższy w zależności od czasu trwania konsultacji. Poza oszczędnością czasu pozwala to również zaoszczędzić pieniądze.
- WIARYGODNOŚĆ: Dzięki temu, że informacje są zapisane, w wielu przypadkach można do nich wrócić i nie stracić absolutnie nic z tego, co specjalista powiedział podczas ustnej prezentacji. Można je przechowywać, ponownie przeczytać i zastanowić się nad tym, co powiedział specjalista.
- KOMFORT: kiedy pacjent chce, bez rozkładu zajęć, bez odległości. Dostosowane do nowego pacjenta, dostosowane do czasów.
I pamiętaj, że konsultacje online nigdy nie zastępują konsultacji bezpośrednich, lecz je uzupełniają. Nie jest też przeznaczona dla nagłych wypadków. Sytuacje kryzysowe to sytuacje kryzysowe i tak się je rozwiązuje, a nie online.
Powiązane artykuły:
1) Telemedycyna: postępy i charakterystyka.
2. jak zapewnić dobrą opiekę medyczną online?
3) Dlaczego korzystanie z dokumentacji medycznej online optymalizuje opiekę medyczną?
4. Korzyści wynikające z zastosowania internetowego programu medycznego w dziedzinie zdrowia.