Azyl dla klientów w salonie fryzjerskim - poczekalnia

Poczekalnia w salonie to albo miejsce, w którym klient może odpocząć i zrelaksować się w oczekiwaniu na usługę, albo miejsce, w którym będzie się niecierpliwił czekając na swoją kolej i narzekał na spadające na głowę ubrania oraz brzęczącą blisko ucha suszarkę.Produkcja lobby z firmy Ayala

W tej drugiej sytuacji klient może nawet uciec uznając pięciominutowy czas oczekiwania na usługę za zbyt długi. Dlatego tak istotne jest zorganizowanie poczekalni, która zapewni komfort, dając możliwość zajęcia się czymś w międzyczasie, np. ciekawą książką siedząc na przytulnym fotelu. Fotel czy sofa mają tutaj ogromne znaczenie, ponieważ jest to element wyposażenia decydujący o komforcie klientów. Jeśli będzie to miękki fotel, na którym można spokojnie odpocząć z czasopismem w ręku - nasza misja zakończy się sukcesem.

Krzesła w poczekalni zawsze lepiej zastąpić sofą, na której klientom będzie wygodnie i będą mieli większą swobodę ruchów. Ich ustawienie powinno dawać klientowi możliwość zainteresowania się czymś, choćby ruchem przechodniów za oknem.

Muszą też mieć pod ręką gazetę lub coś w tym stylu. Zazwyczaj fryzjerzy starają się ustawić sofę tak, aby była ona widoczna z ulicy i miejsca pracy również. Dzięki temu klient może obserwować fryzjerów podczas ich pracy i skupić się na nich w oczekiwaniu na usługę.

Wtedy czas mija znacznie szybciej. Jednak jedną rzeczą, o której powinien pamiętać właściciel jest zachowanie taktu. Klient siedzący na kanapie nie powinien być wyeksponowany jak manekin na frontowej witrynie dla osób przechodzących ulicą, ale nie może być też zbyt blisko recepcji, gdzie będzie czuł się niekomfortowo i tym samym będzie rozpraszał osoby, które tam pracują.

Liczy się, oczywiście, estetyka całego wnętrza salonu fryzjerskiego. Aranżacja stylistyczna i gama kolorystyczna to kwestie bardzo zindywidualizowane. Poczekalnia może być częścią całego lokalu, jak również może być od niego estetycznie wyraźnie oddzielona, nawet poprzez całkowitą zmianę kolorystyki. Niezależnie od tego, zazwyczaj stawia się na delikatne pastelowe barwy, których zadaniem jest uspokojenie klienta i zapewnienie mu możliwości wyciszenia się i relaksu.

Story Page