Lojalni klienci - co należy, a czego nie należy robić

Lojalni klienci salonu - są uosobieniem dobrego dnia pracy. Nic nie może się równać z widokiem ich uśmiechniętych twarzy, gdy przechodzą przez Twoje drzwi - wiesz dokładnie, czego szukają i jesteś podekscytowana, gdy możesz im przekazać najnowsze plotki lub podzielić się przemyśleniami na temat finału sezonu ulubionego serialu. Jeszcze lepsze jest to, że ta więź działa w obie strony - Twoi lojalni klienci chcą widzieć, jak Twój salon się rozwija i po prostu uwielbiają Twoje zabiegi! Są rozpieszczani przez Ciebie i Twój zespół od razu po wejściu do salonu - więc czego tu nie kochać?

Mimo, że relacje z tymi klientami są dobrze ugruntowane, istnieją pewne zasady, których należy przestrzegać, jeśli nie chcesz, aby wszystko się rozpadło!

Lojalni klienci - kim oni są?

Chociaż jest to dość oczywiste, warto wspomnieć, że są to Twoi najcenniejsi klienci. Jednak lojalni klienci nie pojawiają się znikąd - zaczynają jako pierwsi klienci, którzy decydują się na powrót, ponieważ doświadczyli jedynego w swoim rodzaju doświadczenia w Twojej firmie. Być może spodobał im się jakiś zabieg, Twoje pogodne nastawienie lub cała wizyta.

Teraz regularnie odwiedzają Twój salon i są bardziej jak przyjaciele niż klienci. To dzięki nim Twój biznes utrzymuje się na powierzchni, nawet w okresach spowolnienia. Patrząc wstecz, powinieneś zadać sobie pytanie: "Ile musiałem wydać z mojego budżetu marketingowego, aby pozyskać każdego lojalnego klienta"? Ciężko pracujesz i dużo inwestujesz, aby zdobyć to zaufanie, ale wystarczy jeden niewłaściwy ruch i wszystko może się posypać. Jak więc możesz tego uniknąć?

Unikaj tego!

Wydaje się, że między Tobą a stałym klientem nie może być żadnych problemów - w końcu dobrze się rozumiecie. Jest jednak jedna poważna rzecz, która może zniszczyć Twoje więzi z nimi - nowi klienci. Jak to możliwe? Błędem popełnianym przez wielu właścicieli salonów jest skupianie się na pozyskiwaniu większej liczby klientów, zamiast na dbaniu o ich jakość. Oferując nowym klientom atrakcyjną zniżkę lub przedkładając ich rezerwacje nad stałych klientów, możesz nie myśleć o tym zbyt wiele, ale jeśli będziesz to robić wystarczająco często, Twoi najbardziej lojalni klienci zaczną się wymykać.

Oferując nowym klientom bardziej atrakcyjne oferty, sprawiasz, że stali klienci czują się mniej ważni i mogą odnieść wrażenie, że nie cenisz ich lojalności tak bardzo, jak kiedyś. Ponadto możesz również stracić ich przychylność, jeśli skupisz się na wypełnianiu kalendarza spotkań rezerwacjami dla nowych klientów. Wyobraź sobie, że lojalna klientka chce zarezerwować rosyjskie rzęsy lub upięcie - ponieważ skupiasz się na nowych klientach, oferujesz stałym bywalcom wolny termin za dwa tygodnie. Oczywiście, nie będą one zbyt zadowolone.

Zamiast tego...

Twoi lojalni klienci powinni być dla Ciebie priorytetem numer jeden - chyba że wyłudzają od Ciebie zniżki. Muszą być traktowani z wyjątkową obsługą i szacunkiem - w końcu to dzięki nim Twój salon kwitnie, nawet poza sezonem. Chcesz zdobyć więcej lojalnych klientów, ale jeśli zaczniesz ich zaniedbywać, zdecydują się pójść gdzie indziej, a Ty będziesz ciągle zyskiwać i tracić stałych klientów!

Twórz atrakcyjne oferty dla powracających klientów, ale nie ograniczaj się do prostej oferty BOGO (kup jeden, dostaniesz jeden), bądź bardziej pomysłowy i wdróż program lojalnościowy. Versum oferuje taką funkcję, która jest idealna dla każdego salonu czy spa. Dzięki niemu Twoi klienci mogą zbierać punkty za swoje zakupy, które następnie mogą wykorzystać do odbioru nagród w Twoim salonie. Co najlepsze, narzędzie to jest niemal w pełni zautomatyzowane - dystrybucja punktów, powiadomienia o zakupach i szczegółowe raporty ułatwiają Ci dbanie o stałych klientów, podczas gdy Ty zajmujesz się nowymi.

Jak powinieneś traktować swoich stałych klientów?

Oczywiście jak rodzinę królewską! Nawet gdyby do Twojego salonu przyszła sama królowa, lojalni klienci powinni być na pierwszym miejscu. Bez nich Twój salon nie byłby w tym miejscu, w którym jest obecnie - dlatego zasługują na to, co najlepsze masz im do zaoferowania. Aby zapewnić im doskonałe doznania, musisz najpierw poznać każdego z nich. W Versum każdy klient ma swoją własną kartotekę, w której przechowywane są wszystkie dane - od alergii, przez formularze zgłoszeniowe i zdjęcia przed i po, po historię zakupów i opisy klientów. Następnym razem, gdy nowy lojalny klient dokona rezerwacji, przygotuj się odpowiednio. Przygotuj ich ulubioną kawę i relaksującą playlistę, którą z pewnością pokochają! Nie zapomnij też zapytać o ich ulubiony serial lub plany wakacyjne.

Powinieneś również informować stałych bywalców o wszelkich otwarciach w ostatniej chwili, przedstawiać im wyjątkowe oferty i informować ich o najnowszych wydarzeniach - wszystko to dzięki Versum. System pozwala na komunikację ze wszystkimi lub określonymi grupami klientów, w oparciu o takie kryteria jak wiek, płeć, wydatki czy zdobyte punkty lojalnościowe. Wysyłaj swoim najbardziej lojalnym klientom atrakcyjne rabaty na zabiegi, które dadzą im ogromny zastrzyk punktów lojalnościowych!

Wprawdzie chcesz się skupić na obsłudze stałych klientów, ale z ich pomocą możesz też pozyskać nowych! Oprócz nagradzania ich za zakupy, przyznaj im dodatkowe punkty za polecanie Twojego salonu znajomym i rodzinie! Każda polecona przez nich osoba przybliża ich do zdobycia upragnionej nagrody!

Brzmi to tak, jakby pielęgnowanie lojalności klientów wymagało wiele pracy - i w pewnym stopniu jest to prawda. Robienie tego wszystkiego własnoręcznie, jednocześnie obsługując klienta i zarządzając podłogą, brzmi jak absolutny koszmar. Ale z Versum, rozpieszczanie Twoich klientów jest zrobione za Ciebie. Przekonaj się sam - załóż darmowe konto już dziś i poproś o wycieczkę po systemie, bez żadnych opłat!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Lojalni klienci - kim oni są?
  • Unikaj tego!
  • Zamiast tego...
  • Jak powinieneś traktować swoich stałych klientów?
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Story Page