W salonach i ośrodkach spa każdy dzień pracy zaczyna się od wielu zadań, które trzeba wykonać - sprawdzenia stanu zapasów, zamówienia niezbędnych materiałów, przeglądu umówionych na dany dzień wizyt oraz zaplanowania działań marketingowych. W miarę jak dzień nabiera tempa, skupiasz się na tym, aby klienci wyglądali i czuli się świetnie - i wtedy to cię uderza. Kończysz układać włosy klientce, a ona natychmiast się w nich zakochuje i chwali Cię za Twoją pracę - Ty natomiast cofasz się o krok i przyglądasz się efektowi końcowemu, czując się nim zdegustowana.
Może to być zaskoczeniem dla większości specjalistów od urody, ale nie jesteś osamotniona w tym problemie. Brak pewności siebie to problem, z którym borykają się eksperci z każdej dziedziny przemysłu fryzjerskiego i kosmetycznego. Może to wynikać z niskiego poczucia własnej wartości, zazdrości wobec innych specjalistów w tej dziedzinie, a nawet rywalizacji z samym sobą. Nie pozwól, aby te czynniki doprowadziły Cię do upadku, przejmij kontrolę i bądź dumna ze swojej pracy dzięki naszym wskazówkom!
Skup się na tym, co pozytywne
Poczucie braku satysfakcji z wykonywanej pracy nie pojawia się z dnia na dzień, a niska samoocena może być tego przyczyną. Jej spadek może być spowodowany kłopotami osobistymi lub problemami w salonie. Wystarczy, że niezadowolony klient lub dwóch, którzy zostawią negatywną opinię o Twojej firmie, aby Twoja pewność siebie spadła. Mimo, że inni klienci uwielbiają Twoją pracę, możesz tego nie zauważyć. Emocje, także te negatywne, są zaraźliwe, a jeśli Twoi pracownicy i klienci widzą Twoje niezadowolenie, mogą czuć się zakłopotani.
Zamiast pozwalać, aby niska samoocena powodowała deprecjonowanie Twojej pracy, walcz z nią! Skup się na tym, co sprawia, że jesteś najszczęśliwszy - może to być spędzanie czasu z przyjaciółmi, podróżowanie lub oglądanie wielu seriali. Jeśli to konieczne, weź trochę wolnego, aby oczyścić umysł z negatywnych wibracji - to doskonale pomoże Ci utrzymać motywację w pracy! Co najważniejsze - nie zapominaj o swoich zadowolonych klientach i pamiętaj, że jeśli masz lojalną bazę klientów, to musisz robić coś dobrze! Nagradzanie klientów za ich lojalność to kolejny świetny sposób, aby poprawić sobie humor. Twój system Versum pozwala Ci na rozdawanie punktów klientom za takie działania jak zakup produktów, usług lub polecanie salonu. W określone dni rozdawaj więcej punktów lojalnościowych - Twoi klienci będą tłumnie odwiedzać salon, a ich uśmiechnięte twarze z pewnością rozgrzeją Twoje serce!
Bądź ambitny i inspiruj!
Konkurencję można znaleźć na każdym rogu ulicy, a to w rezultacie może powodować uczucie klaustrofobii, stresu, a nawet zazdrości. Salony i spa starają się przyćmić swoich rywali niskimi cenami, komplementarnymi produktami, a nawet jedynymi w swoim rodzaju usługami - często udaje im się sprawić, że czują się mniej pewni swojej pracy, co w końcu może prowadzić do zazdrości. Naturalnie, większość pracowników salonów w poszukiwaniu inspiracji i pomysłów zagląda na strony społecznościowe konkurencji, jednak może to sprawić, że nie będziesz czuł się pewnie we własnej pracy. Nawet jeśli Twoi klienci są zachwyceni Twoimi stylizacjami, Ty masz w głowie obraz pracy konkurencji, który ciągle starasz się pobić.
Zazdrość zaślepia wielu stylistów, kosmetyczek i terapeutów od dostrzegania własnych sukcesów, co nie jest najlepszym sposobem na motywowanie pracowników. Zamiast kazać im porównywać swoją pracę do konkurencji, zapisz ich na dodatkowe kursy, które pomogą im i Tobie pokonać niepewność i podniosą wiarygodność. Dodatkowo, dzielenie się pracą i śledzenie influencerów z Twojej branży na stronach mediów społecznościowych jest korzystne, a Instagram jest do tego idealny! Upewnij się, że odpowiednio oznaczasz swoje posty i pytasz społeczność o wszelkie opinie i pomysły na to, jak możesz sprawić, by Twoja praca naprawdę się wyróżniała! Co najlepsze, influencerzy z branży, tacy jak Guy Tang, mogą zwrócić uwagę na Twoją pracę i polubić Twoje zdjęcie - a nie ma lepszego sposobu na wzmocnienie pewności siebie niż to!
Ty vs. Ty
Autokonkurencja pomaga skupić się na osiąganiu celów, które sobie wyznaczyłeś, zamiast konkurować z kimś innym. Nauka jak stworzyć idealny jesienny balayage, opanowanie nakładania chromowego lakieru do paznokci i wiele innych nowych usług to zwykle to, czego możesz się spodziewać po samokonkurencyjnym specjaliście. Ale co się stanie jeśli postawisz sobie poprzeczkę zbyt wysoko? Spędzasz co najmniej 2 godziny nad foliowymi pasemkami dla klientki i nie jesteś zadowolona z efektu końcowego. Możesz zacząć dostrzegać problemy, które nie istnieją, takie jak źle wymieszane kolory, za mało folii nałożonych na włosy, lub poziom 10 wygląda bardziej jak 9,75. Może to powodować stres u typowego perfekcjonistycznego pracownika salonu, który czuje się tak, jakby poprzeczka była poza jego zasięgiem, co skutkuje brakiem zaufania do siebie i swojej pracy.
Jeśli masz pracownika, który nieustannie walczy z samym sobą, zalecane jest danie mu trochę czasu wolnego. Praca pod dużą presją negatywnie wpływa na zespół, a kawa czy przerwa na lunch nie zawsze rozwiążą ten problem. Dodatkowo, docenianie ciężkiej pracy Twoich pracowników jest kolejnym świetnym sposobem na zwiększenie pewności siebie i obniżenie poziomu rywalizacji do bezpiecznego poziomu. Na swoim koncie Versum, śledź raporty czasu pracy pracowników, sprzedaży i poleceń - pracownik z najwyższą liczbą otrzyma nagrodę pracownika miesiąca. Pracownicy będą zachwyceni, że doceniasz ich pracę, co zwiększy ich pewność siebie i obniży konkurencyjność.
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 6 Średnia: 5/5]Spis treści.
- Skup się na tym, co pozytywne
- Bądź ambitny i inspiruj!
- Ty vs. Ty