Skuteczne rozwiązania 3 wakacyjnych problemów, z którymi boryka się Twój salon

Grudzień w salonach fryzjerskich i kosmetycznych może być dość gorączkowy. Znasz to dobrze z własnego doświadczenia - rok w rok zaczynasz przygotowania do zimowego sezonu świątecznego już w październiku, mając nadzieję, że dobrze opracowany plan pomoże Ci w pełni wykorzystać ten pracowity czas. I z roku na rok ledwo udaje Ci się wyjść z tego żywy. Co więc jest winowajcą i dlaczego Twoje staranne planowanie nie pomogło Ci dostrzec żadnych wad?

Przestań się obwiniać. Prawdę mówiąc, świąteczne szaleństwo może być po prostu zbyt duże do ogarnięcia dla jednej osoby, nawet jeśli jesteś wyjątkowo dobrze zorganizowany i skoncentrowany! Teraz przygotuj sobie dobry kubek gorącego kakao (nie oszczędzaj na piankach!) i pozwól nam pomóc Ci z rzeczami, które w grudniu mogą być naprawdę przytłaczające.

Zalewem rezerwacji. I ponownych rezerwacji. I anulacje. I jeszcze więcej rezerwacji

Nie winisz za to swoich klientów, ale spójrzmy prawdzie w oczy - mogą być wszędzie podczas rezerwacji swoich grudniowych spotkań. Okres świąteczny to czas, w którym większość ludzi się spieszy, a próba dopasowania ich napiętego harmonogramu do napiętego harmonogramu Twojego salonu nie jest łatwym zadaniem. Wiesz jak to jest - jeden z Twoich lojalnych klientów dzwoni i prosi o "coś po południu", więc proponujesz mu następną środę, godz. 15.30. Po 15 minutach chodzenia tam i z powrotem, ustalasz czwartek, godz. 17.15. Są zadowoleni... przez godzinę. Godzinę później dzwonią do Ciebie ponownie, aby zmienić harmonogram, ponieważ właśnie zdali sobie sprawę, że mają miejsca, aby być w ten czwartek. Kolejne 15 minut tam i z powrotem i zmieniasz termin na wtorek, godz. 14.30. Tydzień później ten sam klient dzwoni, bo dostał ważne zadanie w pracy na ten konkretny wtorek i nie będzie w stanie go wykonać. Nie ma innych wolnych popołudni? Niestety, będą musieli odwołać spotkanie. Dwa dni po tym, dzwonią, aby powiedzieć Ci, że mają jeden wolny poranek w piątek. Umawiasz się na 11.30. Godzinę później dzwonią ponownie. A co ze środą, o 15.30?

Po kilku dniach otrzymywania takich klientów, Twój terminarz zaczyna przypominać bardzo zabałaganione pole bitwy. Z każdą zmianą, stajesz się coraz bardziej podatny na popełnienie błędu. Podwójne rezerwacje, overbooking i inne tego typu przerażające problemy są bardzo typowe dla pracowitych sezonów. A wtedy stają się one jeszcze bardziej bolesne - możesz stracić klienta z powodu podwójnej rezerwacji na tydzień przed świętami (nie znajdzie zapasowego salonu!), a każdy pusty slot, spowodowany przez niedopatrzenie, będzie równał się stracie finansowej, której łatwo nie odrobisz. Czy jest coś, co możesz zrobić, aby zapobiec takim sytuacjom?

Najlepszym sposobem, aby oszukać swoją książkę wizyt jest przeniesienie jej do świata cyfrowego. Versum oferuje Ci funkcję cyfrowej książki wizyt, która jest nie tylko intuicyjna i łatwa w użyciu, ale także pilnuje Twojego terminarza. Natychmiast rozpoznaje próby podwójnej rezerwacji i daje Ci znać, abyś mógł je skorygować. Możesz błyskawicznie umawiać i zmieniać terminy metodą "przeciągnij i upuść", a także dodawać liczne szczegóły i ustawienia własne do planowanej wizyty. Wiele usług? Nie ma problemu. Pełna lub częściowa przedpłata? Po prostu dodaj liczbę! Jakieś dodatkowe uwagi? My się tym zajmiemy. Przypomnienia o terminach są uruchamiane automatycznie (oczywiście możesz je dostosować do swoich potrzeb), a Twoi pracownicy mają dostęp do swoich grafików na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu. To najlepszy, najbezpieczniejszy i najbardziej efektywny sposób zarządzania terminarzem. Z tak potężnym narzędziem, można bezbłędnie obsługiwać każdą liczbę przesuniętych wizyt, które przyjdą na swój sposób!

Podpowiedź: Niedawno wprowadziliśmy kolejną wspaniałą funkcję, która pomoże Ci zaplanować Twój terminarz - Powtarzające się wizyty. Teraz możesz zaplanować sesje poprawkowe i wieloetapowe zabiegi z dużym wyprzedzeniem!

Za mało czasu na prowadzenie kampanii marketingowych

Wielu dalekowzrocznych właścicieli firm planuje swoje wakacyjne działania marketingowe z wyprzedzeniem. Decydują, jakie będą ich oferty specjalne, co i kiedy opublikować w mediach społecznościowych, a niektórzy nawet przygotowują z wyprzedzeniem treści. Wszystko idzie dobrze... aż do momentu, w którym uderza w Ciebie grudniowy pośpiech. Zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy, aby się przygotować, ale teraz jesteś zajęty od świtu do późnych godzin nocnych i fizycznie nie masz czasu, aby zająć się czymkolwiek związanym z marketingiem. Absolutnie wyczerpany, spadasz na kanapę gdzieś około północy i publikujesz zdjęcie z Mikołajem na fanpage'u swojego salonu w mediach społecznościowych. W podpisie pojawia się radosne pytanie: "Czego życzysz sobie w tym roku?" i sam musisz powstrzymać chęć odpowiedzi - "kilku dodatkowych godzin w ciągu dnia, galonu kawy i kampanii marketingowych, któresame się wysyłają".

Może i nie jesteśmy Świętym Mikołajem (choć niewiele nam brakuje do tego, by podzielić jego kolorystykę!), ale możemy spełnić jedno z tych życzeń. Versum jest znane z zaawansowanych funkcji komunikacyjnych. Możesz między innymi wysyłać masowe wiadomości e-mail i SMS - wystarczy kilka kliknięć i wszyscy (lub wybrana grupa) Twoi klienci otrzymają Twoją specjalną ofertę świąteczną. Zapomnij o korzystaniu z zawodnych aplikacji lub ręcznym wysyłaniu wszystkiego - Versum daje Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby dotrzeć do swoich klientów. Dzięki zaawansowanemu filtrowaniu Twojej bazy klientów, możesz precyzyjnie określić grupy docelowe i przygotować różne wiadomości dla każdej z nich. Najlepsze jest to, że po przygotowaniu szablonu wiadomości (lub skorzystaniu z jednego z naszych wzorów), cały proces trwa zaledwie kilka minut. Wybierasz grupę docelową, ustalasz czas wysyłki lub uruchamiasz ją od razu i voila - dobra wiadomość jest głoszona!

Twoi klienci chcą WIĘCEJ (więcej produktów, więcej spotkań, więcej prezentów...)

Grudzień to miesiąc zwiększonego popytu na wszystko. Nagle okazuje się, że Twój dzień pracy nie ma wystarczająco dużo godzin, aby pomieścić wszystkich klientów, którzy chcą się u Ciebie umówić, a Twoje zapasy bardzo szybko pustoszeją. Klienci chcą WIĘCEJ - więcej pomysłów na prezenty, więcej czasu w Twoim salonie, więcej asortymentu do wyboru... Starasz się jak możesz, aby wszyscy byli zadowoleni, ale nie jest to łatwe zadanie - jeśli zamówisz zbyt wiele produktów detalicznych i zapasów, poniesiesz bolesną stratę finansową. Nie mając wystarczającej ilości, marnujesz okazję do osiągnięcia zysku, a nawet możesz nadwyrężyć swoje relacje z klientami.

To złożona kwestia, ale można absolutnie wygrać tę rundę - trzeba tylko myśleć holistycznie. Skomplikowane problemy wymagają zaawansowanych rozwiązań. Zacznij od analizy statystyk - one zawsze są najlepszym punktem wyjścia. Versum dostarcza Ci raport poziomu zapasów, który pozwoli Ci zobaczyć szczyt zapotrzebowania na Twoje produkty w danym okresie czasu. Generując go dla całego roku, możesz zauważyć trendy w wydatkach swoich klientów i ocenić, jak duże zapasy będziesz musiał zamówić na najbardziej ruchliwy sezon. Dodatkowo możesz ustawić alert niskiego stanu magazynowego - system automatycznie stworzy listę produktów o niskim stanie magazynowym na podstawie minimalnego stanu magazynowego zdefiniowanego dla każdego produktu. Jest to niezwykle pomocne, szczególnie jeśli masz bestsellerowe produkty, które Twoi klienci po prostu uwielbiają - nie możesz ryzykować, że zabraknie ich w okresie świątecznym!

Kiedy już to ustalimy, ustalmy jak możesz zaspokoić zwiększony popyt na Twoje usługi, szczególnie teraz, kiedy musisz być bardzo ścisły co do liczby klientów, których widzisz każdego dnia. Zdecydowanie nie powinieneś robić nadkompletu - może się wydawać, że tak trzeba, że trzeba się po prostu "podlizać" i iść dalej, ale Twoje zdrowie jest o wiele ważniejsze niż jakiekolwiek zarobki. Nie przemęczaj się i nie "chodź na skróty", skracając tak bardzo potrzebne przerwy między wizytami. Nie tylko musisz wszystko zdezynfekować - musisz też zadbać o siebie!

Zamiast tego możesz skorzystać z funkcji Versum, które pozwolą Ci prowadzić sprzedaż poza godzinami pracy! Po pierwsze, porozmawiajmy o voucherach online. Dzięki tej funkcji, Twoi klienci mogą kupić cyfrową kartę podarunkową do Twojego salonu - jako prezent świąteczny dla kogoś lub "obietnicę rozpieszczania" dla siebie. To sytuacja, w której obie strony wygrywają - Twoi klienci mogą kupić fantastyczny prezent bez wychodzenia z domu, a Ty zapełniasz swoją książkę wizyt na czas spowolnienia po grudniu. A dzięki przeniesieniu całego procesu do sfery cyfrowej, zmniejszasz ryzyko wybuchu epidemii koronawirusa!

Innym sposobem na zarabianie online jest wprowadzenie własnego cyfrowego sklepu z funkcją sklepu internetowego Versum. W ten sposób Twoi klienci mogą zrobić świąteczne zakupy bez konieczności odwiedzania salonu (co obecnie jest bardzo trudne ze względu na sytuację epidemiologiczną). Nie sprzedajesz już tylko swoim obecnym klientom, ale znacznie poszerzasz swoją grupę docelową. Na koniec warto zauważyć, że sprzedaż zarówno kuponów, jak i produktów detalicznych online jest świetnym sposobem na utrzymanie zysków niezależnie od okoliczności - jeśli kolejna blokada pojawi się na naszej drodze, jesteś dobrze przygotowany.

Jeśli chodzi o radzenie sobie z dzikimi dniami sezonu świątecznego w Twoim salonie, nawet posiadanie dobrej strategii może nie wystarczyć. Jednakże, połączenie jej z zestawem potężnych narzędzi do zarządzania salonem jest drogą do sukcesu. Jeśli chcesz wypróbować Versum w tym sezonie świątecznym i przekonać się, jak wiele możesz zyskać w tym najbardziej pracowitym okresie w roku, rozpocznij 14-dniowy okres próbny już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Powódź rezerwacji. I ponownych rezerwacji. I rezygnacji. I jeszcze więcej rezerwacji
  • Za mało czasu na prowadzenie kampanii marketingowych
  • Twoi klienci chcą WIĘCEJ (więcej produktów, więcej spotkań, więcej prezentów...)
Zapisz się na newsletter Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Story Page