Najlepsze wskazówki do stworzenia planu finansowego dla Twojego salonu fryzjerskiego

Tylko z pomocą planu finansowego salonu fryzj erskiego Twoja firma będzie naprawdę dobrze prosperować. Ale chwileczkę, formułowanie jednego nie było częścią Twojego programu nauczania w szkole kosmetycznej, a ekonomia prawdopodobnie nie jest Twoją mocną stroną - czy powinieneś zacząć panikować? Na pewno nie! Stworzenie prostej, ale bardzo skutecznej strategii finansowej przyniesie Twojej firmie same korzyści. A więc oto jak zacząć!

Zacznij od...

Dlaczego potrzebujesz planu finansowego i jak powinien on być zorganizowany? Są to prawdopodobnie pierwsze pytania, które przychodzą na myśl. Mówiąc najprościej, ten rodzaj strategii jest używany, aby pomóc Ci skutecznie rozdzielić Twoje finanse, aby lepiej prowadzić Twój biznes fryzjerski. Oczywiście, obejmuje to podatki, rachunki za media, czynsz i zaopatrzenie firmy, ale także wydatki marketingowe (reklamy, plakaty, itp.), pensje pracowników (jeśli zatrudniasz) i różne koszty (zaopatrzenie na imprezy, prezenty dla klientów, itp.). Do tej pory prawdopodobnie masz już plan finansowy na podstawowe wydatki, takie jak rachunki, pensje pracowników i uzupełnianie zapasów w sklepach detalicznych, jednak ważne jest, abyś stworzył strategię również dla innych wydatków.

Oczywiście, niektóre wydatki należy traktować priorytetowo w stosunku do innych - mianowicie rachunki za media, pensje pracowników i koszty uzupełniania zapasów, ponieważ są one niezbędne do prowadzenia działalności. Dopiero po ich opłaceniu można skupić się na innych obszarach działalności firmy. Aby pomóc w zarządzaniu tymi kosztami, warto stworzyć cyfrowy arkusz kalkulacyjny i uwzględniać w nim wydatki i dochody. Po dokonaniu niezbędnych płatności, powinieneś skupić się na obszarach związanych z marketingiem i innymi wydatkami.

Twoje cele

Czy chcesz wdrożyć kampanie marketingowe, aby przyciągnąć nowych klientów? Może nadszedł czas na remont lub zakup nowego sprzętu? A może chciałbyś nagrodzić swoich najbardziej lojalnych klientów drobnym upominkiem w ramach wdzięczności, aby związać ich bliżej z Twoją firmą? Musisz mieć gotowy plan finansowy, aby nie spieprzyć sprawy! Zacznij od ustalenia priorytetów swoich celów i oszacowania związanych z nimi wydatków. Kiedy masz już listę celów o najwyższym priorytecie, następnym krokiem jest ich realizacja.

Odpowiednie wyczucie czasu

Przeznaczanie budżetu na kampanie marketingowe, projekty przebudowy lub cudowne prezenty dla najbliższych klientów nie jest do końca efektywnym planowaniem finansowym. Oczywiście, może Ci się poszczęścić i będziesz miał boom w sprzedaży, nowych klientów i wizyt, ale co się stanie, jeśli nie będziesz miał odpowiedniego czasu? Tak jest, przeznaczenie budżetu na niewłaściwy cel w niewłaściwym czasie może mieć katastrofalne skutki. Wyobraź sobie, że mocno inwestujesz w kampanie marketingowe przed sezonem świątecznym - promujesz swój jedyny w swoim rodzaju salon fryzjerski w stylu art deco lub dowolną liczbę unikalnych zabiegów poprzez reklamy w mediach społecznościowych i Google. Przez cały grudzień, dostajesz ulewę klientów (jak co roku), ale potem dzieje się coś dziwnego - nie masz już tak dużego budżetu na marketing po sezonie świątecznym i Nowym Roku, co skutkuje bardzo powolnym startem wiosny.

Ale co z tworzeniem planu finansowego salonu fryzjerskiego skupionego na remodelingu lub zakupie nowego sprzętu - z pewnością przeznaczenie budżetu w dowolnym momencie w ciągu roku na takie projekty jest w porządku, prawda? Prawda jest taka, że ZAWSZE powinieneś mieć zapasowy budżet na takie przedsięwzięcia, zwłaszcza na projekty związane z przebudową, ponieważ mogą one szybko wymknąć się spod kontroli. Oznacza to, że powinieneś skupić się na tych przedsięwzięciach na kilka miesięcy przed sezonem. Dlaczego? Cóż, w przypadku, gdy przepalisz budżet, możesz szybko odzyskać te pieniądze w tym okresie. Wyobraź sobie, że przeznaczasz cały swój budżet na remonty lub nowy sprzęt, tylko po to, aby mieć go następnie z powolnym sezonie.

Wiele salonów fryzjerskich ma tendencję do dawania klientom prezentów na specjalne okazje, czy to urodziny czy święta, które są bardzo skuteczne w zdobywaniu lojalności klientów i utrzymaniu go. Wyobraź sobie, że jesteś pierwszym klientem w salonie i otrzymujesz darmowy zestaw do pielęgnacji domowej - to wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się lojalnym klientem. Rozdawanie prezentów na prawo i lewo wymaga jednak dość dużego budżetu. Jeśli Twój plan finansowy przewiduje budżet na ten cel, upewnij się, że czas jest odpowiedni. Kiedy masz najwięcej nowych klientów, którzy przychodzą do Twojego salonu fryzjerskiego? Podczas pracowitych miesięcy! Więc upewnij się, aby przydzielić swój budżet do tego wtedy, a nie podczas powolnych sezonów. A co z prezentami dla Twoich lojalnych klientów? Zainwestuj w torby goodie dla nich w wolniejszych sezonach! Wybierz coś w stylu: "Klienci, którzy wydadzą co najmniej 150 funtów w ciągu pierwszych 2 tygodni [WSTAW MIESIĄC] otrzymają ręcznie przygotowany zestaw do pielęgnacji domowej".

Generowanie raportów

Jest tylko jeden problem - nie każdy salon fryzjerski posiada dokładne dane finansowe, na podstawie których może stworzyć skuteczny plan finansowy. I nie, zbieranie paragonów i notowanie sprzedaży na karteczkach samoprzylepnych nie wystarczy, przynajmniej nie na dłuższą metę. Plan finansowy wymaga konkretnych danych, a te najlepiej czerpać z wiarygodnego systemu, jakim jest Versum. Jest to specjalnie zaprojektowane oprogramowanie dla salonów fryzjerskich, które nie tylko pomaga w prowadzeniu kampanii marketingowych i zarządzaniu całym biznesem, ale także zapewnia wysoce rozwinięte funkcje raportowania, które pozwalają śledzić dzienne, tygodniowe, miesięczne i roczne zyski, jak również generuje raporty dotyczące popularności zabiegów, prowizji, czasu pracy personelu i wiele innych.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz salon fryzjerski, czy jesteś w branży od jakiegoś czasu, niezawodny system salonu będzie Cię na bieżąco z zarobkami, aby pomóc Ci lepiej zarządzać budżetem dla Twojego planu finansowego. Twój darmowy, 14-dniowy trial jest tylko o kliknięcie od Ciebie - zarejestruj się już dziś i zacznij zarządzać swoim salonem i finansami jak nigdy dotąd!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Zacznij od...
  • Twoich celów
  • Odpowiednie wyczucie czasu
  • Tworzenie raportów
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Story Page