Dlaczego nigdy nie należy zostawiać klientom swojego numeru personalnego

Każdy właściciel salonu, który odniósł sukces, wie, że traktowanie klientów jak królewskich jest kluczem do trwałych relacji. Wysłuchaj ich problemów, pomóż im poprawić samoocenę dzięki swoim wspaniałym usługom i traktuj ich jak rodzinę. Klienci doceniają Twoje zaangażowanie i życzliwość, dlatego wybierają Twoją firmę zamiast konkurencji. Wielu właścicieli salonów popełnia jednak jeden zasadniczy błąd, którego później żałują - podając swój numer personalny.
Jest to niewinny gest oparty na zaufaniu - zarezerwowany wyłącznie dla najbardziej lojalnych klientów
. Udostępniając im swój osobisty numer, zobowiązujesz się do dbania o ich potrzeby. Często jednak ten pomysł przynosi właścicielom salonów negatywne skutki, a oto jak.

Rezerwacje po godzinach i w ostatniej chwili

Powierzając klientom swój numer, prawdopodobnie wspomniałeś, że powinni się z Tobą kontaktować tylko w godzinach pracy, ale jak większość z nas, mogli o tym zapomnieć. To z kolei sprawia, że Twój osobisty numer staje się bezpośrednią infolinią, na którą klienci dzwonią, kiedy tylko czują taką potrzebę. Wyobraź sobie, że odpoczywasz w czasie przerwy wakacyjnej, a tu nagle dzwoni klient i prosi, abyś go jutro umówił na koloryzację - co bardzo Cię frustruje.

Klienci mogą również pomyśleć, że skoro mają dostęp do Twojego prywatnego numeru, mogą zarezerwować wizytę w ostatniej chwili, co może być irytujące, ponieważ to Ty jesteś właścicielem firmy, a nie recepcjonistka. Zamiast tego poproś klientów, aby dokonywali rezerwacji przez stronę rezerwacji online Versum. Jest ona dostępna 24/7, więc klienci mogą rezerwować wizyty nawet wtedy, gdy Ty śpisz lub opalasz się na Bali.

Klienci udostępniający Twój numer

Udostępnienie klientowi swojego osobistego numeru telefonu jest przywilejem i powinno być traktowane w sposób odpowiedzialny. Dzięki temu klienci czują się bliżej firmy i pracowników, a Ty ufasz, że będą oni kontaktować się tylko w sprawach, które mogą dotyczyć Ciebie. Wspaniale jest, gdy to respektują, jednak kłopoty zaczynają się, gdy udostępniają Twój prywatny numer znajomym i rodzinie. Zamiast dzwonić tylko do lojalnych klientów, nagle możesz zostać zalany telefonami z prośbą o rezerwację od osób, które nigdy nie były w Twojej firmie. Intencje klienta były dobre, ponieważ chciał on rozpowszechnić informacje o swojej firmie i pomóc w zdobyciu nowych klientów, ale w końcu to Ty przyjmujesz ich rezerwacje, ponieważ odmowa byłaby niegrzeczna.

Tworzenie klientów nastawionych na okazje

Jedynymi klientami, którym należy udostępnić swój osobisty numer telefonu, są bliscy przyjaciele, rodzina i najbardziej lojalni klienci. W ten czy inny sposób pomogli oni w rozwoju Twojej firmy i czujesz się z nimi blisko. Należy jednak pamiętać, że tacy klienci mogą wykorzystać to na swoją korzyść i zadzwonić do nas z prośbą o zniżkę. Na początku można to pominąć i dać im rabat lub dwa, ale z czasem mogą oni wykorzystać swoje bliskie relacje z Tobą, aby otrzymać stały rabat na Twoje produkty lub usługi.
Większość właścicieli salonów nie bierze pod uwagę tego, że silne relacje między klientem a firmą powinny działać w obie strony, tzn. firma udziela rabatu, ale klient powinien również wspierać salon. Weź pod uwagę, jak wiele klient zrobił dla Twojej firmy - jeśli aktywnie poleca ją innym lub promuje Twoją pracę, to zaoferowanie mu rabatu będzie właściwym wyborem. Twoi klienci powinni wiedzieć, że posiadanie Twojego osobistego numeru jest przywilejem, a nie gorącą linią do uzyskania rabatu.

Jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem Versum, wypróbuj je za darmo. Okres próbny oprogramowania dla salonów pozwoli Ci na korzystanie z systemu przez 14 dni.

Wypróbuj Versum za darmo

[Razem: 3 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Rezerwacje po godzinach i w ostatniej chwili
  • Klienci dzielący się Twoim numerem
  • Tworzenie klientów nastawionych na okazje
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności można zapoznać się tutaj.

Story Page