Każdy właściciel salonu, który odniósł sukces, wie, że traktowanie klientów jak królewskich jest kluczem do trwałych relacji. Wysłuchaj ich problemów, pomóż im poprawić samoocenę dzięki swoim wspaniałym usługom i traktuj ich jak rodzinę. Klienci doceniają Twoje zaangażowanie i życzliwość, dlatego wybierają Twoją firmę zamiast konkurencji. Wielu właścicieli salonów popełnia jednak jeden zasadniczy błąd, którego później żałują - podając swój numer personalny.
Jest to niewinny gest oparty na zaufaniu - zarezerwowany wyłącznie dla najbardziej lojalnych klientów. Udostępniając im swój osobisty numer, zobowiązujesz się do dbania o ich potrzeby. Często jednak ten pomysł przynosi właścicielom salonów negatywne skutki, a oto jak.
Rezerwacje po godzinach i w ostatniej chwili
Powierzając klientom swój numer, prawdopodobnie wspomniałeś, że powinni się z Tobą kontaktować tylko w godzinach pracy, ale jak większość z nas, mogli o tym zapomnieć. To z kolei sprawia, że Twój osobisty numer staje się bezpośrednią infolinią, na którą klienci dzwonią, kiedy tylko czują taką potrzebę. Wyobraź sobie, że odpoczywasz w czasie przerwy wakacyjnej, a tu nagle dzwoni klient i prosi, abyś go jutro umówił na koloryzację - co bardzo Cię frustruje.
Klienci mogą również pomyśleć, że skoro mają dostęp do Twojego prywatnego numeru, mogą zarezerwować wizytę w ostatniej chwili, co może być irytujące, ponieważ to Ty jesteś właścicielem firmy, a nie recepcjonistka. Zamiast tego poproś klientów, aby dokonywali rezerwacji przez stronę rezerwacji online Versum. Jest ona dostępna 24/7, więc klienci mogą rezerwować wizyty nawet wtedy, gdy Ty śpisz lub opalasz się na Bali.
Klienci udostępniający Twój numer
Udostępnienie klientowi swojego osobistego numeru telefonu jest przywilejem i powinno być traktowane w sposób odpowiedzialny. Dzięki temu klienci czują się bliżej firmy i pracowników, a Ty ufasz, że będą oni kontaktować się tylko w sprawach, które mogą dotyczyć Ciebie. Wspaniale jest, gdy to respektują, jednak kłopoty zaczynają się, gdy udostępniają Twój prywatny numer znajomym i rodzinie. Zamiast dzwonić tylko do lojalnych klientów, nagle możesz zostać zalany telefonami z prośbą o rezerwację od osób, które nigdy nie były w Twojej firmie. Intencje klienta były dobre, ponieważ chciał on rozpowszechnić informacje o swojej firmie i pomóc w zdobyciu nowych klientów, ale w końcu to Ty przyjmujesz ich rezerwacje, ponieważ odmowa byłaby niegrzeczna.
Tworzenie klientów nastawionych na okazje
Jedynymi klientami, którym należy udostępnić swój osobisty numer telefonu, są bliscy przyjaciele, rodzina i najbardziej lojalni klienci. W ten czy inny sposób pomogli oni w rozwoju Twojej firmy i czujesz się z nimi blisko. Należy jednak pamiętać, że tacy klienci mogą wykorzystać to na swoją korzyść i zadzwonić do nas z prośbą o zniżkę. Na początku można to pominąć i dać im rabat lub dwa, ale z czasem mogą oni wykorzystać swoje bliskie relacje z Tobą, aby otrzymać stały rabat na Twoje produkty lub usługi.
Większość właścicieli salonów nie bierze pod uwagę tego, że silne relacje między klientem a firmą powinny działać w obie strony, tzn. firma udziela rabatu, ale klient powinien również wspierać salon. Weź pod uwagę, jak wiele klient zrobił dla Twojej firmy - jeśli aktywnie poleca ją innym lub promuje Twoją pracę, to zaoferowanie mu rabatu będzie właściwym wyborem. Twoi klienci powinni wiedzieć, że posiadanie Twojego osobistego numeru jest przywilejem, a nie gorącą linią do uzyskania rabatu.
Jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem Versum, wypróbuj je za darmo. Okres próbny oprogramowania dla salonów pozwoli Ci na korzystanie z systemu przez 14 dni.
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Rezerwacje po godzinach i w ostatniej chwili
- Klienci dzielący się Twoim numerem
- Tworzenie klientów nastawionych na okazje