Pierwsze wrażenie jest trwałe - Twój przewodnik po obsłudze klienta

Kiedy klient po raz pierwszy odwiedza nowy salon, każdy drobny szczegół jest poddawany kontroli. Kluczowe znaczenie ma spełnienie oczekiwań klienta, a pierwsze wrażenie odgrywa znaczącą rolę w przyszłych relacjach. Jak możemy zapewnić, aby to pierwsze wrażenie było pozytywne?

Odwiedzając nowy salon po raz pierwszy, klienci zwracają uwagę na wszystko "na pierwszy rzut oka". Dlatego tak ważne jest, aby wszystko, co widzą i słyszą, tworzyło pozytywną atmosferę. Podnoszące na duchu otoczenie pomaga zbudować trwałą więź z klientami i zachęcić ich do ponownej wizyty. Jeśli uda Ci się pokazać swój salon w dobrym świetle, to skutecznie stworzysz trwałą więź opartą na zaufaniu.

Aby ułatwić Ci to zadanie, w kalendarzu Versum każda pierwsza wizyta jest opatrzona specjalną metryczką, która będzie Ci przypominać o tym, aby zapewnić klientowi wyjątkową opiekę.

Jak powinna wyglądać pierwsza wizyta?

Powitanie

To Twój pierwszy bezpośredni kontakt z klientem, a zarazem moment, w którym dokonuje on wstępnej oceny Twojego salonu: jego wnętrza, pracowników - w zasadzie wszystkiego, co można usłyszeć lub zobaczyć. Każdy szczegół, z którym klient ma kontakt powinien być Twoją wizytówką. Pracownik powinien się przedstawić, być przyjazny i profesjonalny.

Wprowadzenie

Przedstaw klientowiswój salon, rodzaje usług jakie oferujesz i czego może się spodziewać, pamiętaj o tym:

  • Oprowadzić klienta po salonie. Zrób krótką wycieczkę, aby wiedział, gdzie co jest. Pokaż klientowi gdzie może powiesić swój płaszcz, gdzie znajdują się gabinety zabiegowe, łazienka i poczekalnia.
  • Poinformować klienta, kiedy zostanie przyjęty. Jeśli usługa klienta została opóźniona, poinformuj go o czasie oczekiwania i wyjaśnij komplikacje (nie dotyczy to sytuacji, w której klient przybył zbyt wcześnie). Ewentualnie zaproś go do zajęcia miejsca lub do przejścia za Tobą do odpowiedniego gabinetu zabiegowego.
  • Zaproponuj im napój. Jest to prosty, ale bardzo znaczący gest. Możesz zaproponować klientowi napój podczas odprowadzania go do poczekalni lub, jeśli wizyta zaczyna się od razu, w momencie rozpoczęcia usługi.

Analiza potrzeb

Przed przystąpieniem do realizacji usługi przeprowadź krótką konsultację z klientem. Pozwoli Ci to lepiej zrozumieć potrzeby klienta i zapewni go, że jego zadowolenie jest dla Ciebie ważne. Dla większego bezpieczeństwa zapytaj klienta o ewentualne alergie (pamiętaj, aby później odnotować je w karcie klienta).

Konsultacja wyników

Po zakończeniu usługi zapytaj klienta o jego opinię. Jeśli efekty są widoczne lub odczuwalne od razu, upewnij się, że spełniają one oczekiwania klienta. Na tym etapie warto poinformować klienta, kiedy byłby optymalny czas na powtórzenie zabiegu w celu utrzymania rezultatów.

Zakończenie wizyty

Zapraszając klienta do kasy w celu dokonania płatności, pamiętaj, aby:

  • zaproponować rezerwację kolejnej wizyty
  • wręczyć klientowi pełną listę usług wraz z cenami, aby klient mógł łatwo sprawdzić, z jakich usług może skorzystać, bez konieczności specjalnego ich szukania
  • poinformuj klienta o systemie rezerwacji online, dzięki któremu będzie mógł w łatwy sposób zarezerwować kolejną wizytę.

Podczas wykonywania zadań związanych z obsługą klienta - zarówno podczas pierwszej, jak i kolejnych wizyt - należy pamiętać, że każdy drobny szczegół ma ogromne znaczenie. Nawet najmniejszy pozytywny gest świadczący o tym, że zależy Ci na komforcie i zadowoleniu Twoich klientów, odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu doskonałej obsługi. W ten sposób udowadniasz swój profesjonalizm i zdobywasz zaufanie swoich klientów.

Twoje dążenie do perfekcji będzie o wiele łatwiejsze z wykorzystaniem niezawodnych narzędzi Versum. Wypróbuj je teraz - kliknij przycisk poniżej i zacznij korzystać za darmo.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Average: 5/5]

Spis treści

  • Jak powinna wyglądać pierwsza wizyta?
    • Powitanie
    • Wprowadzenie
    • Analiza potrzeb
    • Konsultacja wyników
    • Zakończenie wizyty
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Story Page