Pozyskiwanie i utrzymywanie nowych klientów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej w 2021 r.

Nowy rok, nowy ja - ale te same stare wyzwania od 2020 roku. To prawda, wciąż powracające pytanie o to, jak zwiększyć liczbę klientów w salonie , wciąż przesącza się przez szczeliny pod koniec każdego roku. I słusznie. Jeśli zauważysz spadek liczby rezerwacji zaraz po nowym roku lub masz przeczucie, że lista Twoich klientów nie rośnie, a wręcz się kurczy, być może nadszedł czas, aby wprowadzić pewne zmiany w Twoich metodach pozyskiwania klientów i sformułować nowe strategie ich zatrzymywania. Ale od czego powinieneś zacząć?

Promocja marki metodą Word of mouth

Twoi najbardziej lojalni klienci są Twoim najcenniejszym aktywem, dzięki któremu możesz promować swoją markę w 2021 roku. W dzisiejszych czasach nikt nie kupuje od akwizytorów, bez względu na to, jak dobra jest ich oferta. Jeśli jednak sprzedażą zajmuje się przyjaciel lub członek rodziny, to już zupełnie inna historia. Twoje upięcia mogą być nieskazitelne, rzęsy faux mink w punkt, a paznokcie porównywalne do tych Kim Kardashian, ale bez promocji klienta, jesteś na żaglówce bez wiatru. Zawsze istnieje możliwość promowania swojego salonu samodzielnie - odwiedzanie lokalnych firm i zapraszanie ich pracowników na zabiegi jest zaskakująco skuteczne, to znaczy, gdy podrzucisz im niezłą zniżkę.

Posting swoją najnowszą fryzurę na Facebooku, gdy masz 43 zwolenników nie jest jak zdobyć klientów jako stylista fryzur. Zamiast tego, nawiąż współpracę z tymi 43 klientami - najbardziej efektywnym narzędziem do tego zadania jest niezawodny program lojalnościowy (psst, możesz przeczytać o naszym!) lub schemat. Dzięki temu rozwiązaniu, jesteś w stanie:

  • Zachęcić klientów do promowania Twojego biznesu: nagradzaj ich punktami, które można wymienić na pożądany zabieg lub produkt. Daj im ogromną ilość punktów za każde polecenie, aby naprawdę poprawić swój marketing szeptany!
  • Zacieśnijz nimi więzi: klient, który aktywnie promuje Twój biznes i jest za to nagradzany, pozostanie z Tobą na dłużej!
  • Zdobywaj nowych klientów i nie tylko: korzyści, jakie możesz osiągnąć są ograniczone tylko Twoją kreatywnością. Nagradzaj klientów za przyciąganie nowych do Twojej firmy, ale także za ich recenzje i zakupy.

Wskazówka: efektywne prowadzenie programu lojalnościowego ręcznie nie jest możliwe - zamiast tego skorzystaj z automatycznego Programu Lojalnościowego Versum!

Jeśli trzymasz się programu lojalnościowego, dobrą radą jest regularne osładzanie transakcji klientom. Jak szybko zbudować klientelę salonu? Znacząco zwiększ liczbę punktów za każdego udanego poleconego, ale tylko na 3 dni. Twoi klienci będą pędzić do swoich znajomych i przyprowadzać ich do Twojego biznesu tak szybko, jak to możliwe, aby skorzystać z tej oferty.

Spraw, aby Twoje reklamy w mediach społecznościowych wyróżniały się

W samej Wielkiej Brytanii jest ponad 35 000 salonów fryzjerskich i kosmetycznych - nie wspominając o firmach domowych, wypożyczalniach foteli i mobilnych specjalistach. Innymi słowy, masz konkurencję. Jak więc przyciągnąć nowych klientów? Jednym z najbardziej efektywnych czasowo i kosztowo narzędzi są reklamy w mediach społecznościowych - przede wszystkim na Facebooku, Google i Instagramie. To jednak nie wystarczy. Reklama promująca Twoje upięcia, stylizację paznokci czy zabiegi depilacji woskiem nie zrobi furory, jeśli Twoja lokalna konkurencja robi to samo. Zamiast tego, odśwież swoje reklamy poprzez:

  • Promowanie swojej różnicy: czy masz wieloletnie doświadczenie w dziedzinie włosów i urody? Czy Twój salon jest przyjazny dla środowiska? Czy obsługujesz osoby starsze, dzieci lub osoby niepełnosprawne umysłowo i fizycznie? A może Twoja firma jest cudem aranżacji wnętrz? Te elementy sprawią, że Twój biznes będzie naprawdę jedyny w swoim rodzaju! Znajdź punkt wyróżniający Twój salon tutaj!
  • Zapewnienie oferty ograniczonej czasowo: rozważ wprowadzenie oferty takiej jak 15% zniżki na wszystkie zabiegi dla nowych klientów, ale tylko przez jeden tydzień. Dodatkowo, rozważ skierowanie oferty do osób, które są zainteresowane Twoją konkurencją (opcja dostępna na Facebooku i Instagramie).
  • Bądźkreatywny: zorganizuj specjalny giveaway dla nowych klientów, którzy zarezerwują swoją pierwszą wizytę w określonych ramach czasowych i stwórz dla niego reklamę, kierując ją do osób w Twojej okolicy, które byłyby zainteresowane. Albo skup się na uczuciach - stwórz reklamę ze zdjęciami Ciebie i Twoich klientów, pokazując jak blisko nich jest Twoja firma.

Bądź zaznajomiony z strategiami utrzymania klienta

W porządku, więc wiesz, jak zdobyć więcej klientów w salonie fryzjerskim, jednak zatrzymanie jest błędem, który popełniają niezliczone rzesze specjalistów od włosów i urody. Z każdym mijającym rokiem, specjaliści podnoszą poprzeczkę w kwestii zadowalającej liczby nowych klientów - ale dlaczego? Czy nowi klienci nie powiększą Twojej listy? Prawdę mówiąc, wielu z tych pierwszych klientów nie przekształca się w lojalnych stałych bywalców. Wynika to często z braku strategii utrzymania klienta, a nie możemy przecenić tego, jak ważne są one dla rozwoju biznesu.

Zdobywanie nowych klientów jest o wiele bardziej kosztowne niż utrzymanie lojalności stałych klientów. Tak, powiedzieliśmy to. Kiedy szukasz sposobów na przyciągnięcie nowych klientów do swojego salonu, najprawdopodobniej zostaniesz zasypany pomysłami, począwszy od ogromnych zniżek, darmowych rabatów, reklam w mediach społecznościowych, rynków online, a nawet zatrudniania guru marketingu, z których wszystkie kosztują Cię sporo pieniędzy, aby przyciągnąć garstkę pierwszych klientów. Bądź jednak ostrożny, ponieważ wspaniałe oferty mają tendencję do przyciągania klientów polujących na okazje (którzy są lojalni wobec Twojej firmy, dopóki nie skończą się świeże oferty). Teraz zatrzymaj się na chwilę. Jeśli masz kilku pierwszych klientów, skup się na zatrzymaniu ich dzięki tym 3 szybkim strategiom:

  • Dodaj ich do swojego programu lojalnościowego: jak wspomniano wcześniej, programy lojalnościowe nie służą tylko do nagradzania klientów za polecanie Twojej firmy - są one również doskonałym narzędziem do nagradzania zakupów klientów, recenzji, itp. Zachęć pierwszych klientów do przystąpienia do programu, a Versum zajmie się resztą!
  • Rezerwuj więcej powtarzających się wizyt: czy Twój klient chce zapanować nad odrastającymi włosami? A może chce osiągnąć nowy wygląd, który wymaga wielu wizyt? Zachęcaj klientów do rezerwowania serii wizyt, aby to osiągnąć! Powtarzające się wizyty przywiązują klientów do Twojego biznesu, zapewniając Ci stały dochód. Możesz nawet osłodzić transakcję, oferując zniżkę na każdą sesję. Słyszałeś? Ta funkcja jest również dostępna w Versum!
  • Blisko i osobiście: wzmocnij swoje więzi z klientami w 2021 roku poprzez lepsze poznanie ich. Nie pytaj tylko o ich dzień - skomplementuj ich wygląd, udziel im szybkiej konsultacji i upewnij się, że jesteś w tym szczery. Jeśli korzystasz z Versum, zalecane jest, abyś zapisywał nawet najbardziej błahe informacje w kartotece klienta. Na koniec dnia, wyślij masową wiadomość tekstową lub mailową do wszystkich swoich nowych klientów, dziękując i zapraszając ich na kolejną wizytę. Zebrane dane będą świetnym źródłem tematów do rozmowy podczas kolejnej wizyty klienta!

Rok2021 daje specjalistom od włosów i urody szansę na nowy początek. Chociaż Twoim celem na ten rok może być przyciągnięcie jak największej liczby nowych klientów, nie ma to sensu, jeśli nie podejmiesz kroków, aby zapewnić, że pozostaną oni z Twoją firmą na dłużej. Aby pomóc Ci w obu tych kwestiach, oprogramowanie Versum dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych jest oczywistym wyborem. Program Lojalnościowy, lista klientów, funkcja powtarzających się wizyt i wiele więcej są dostępne za darmo przez 14 dni - bez karty kredytowej, bez zobowiązań, po prostu więcej klientów! Zarejestruj swoje konto już dziś.

Wypróbuj Versum za darmo

[Suma: 3 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Promocja marki metodą Word of mouth
  • Spraw, aby Twoje reklamy w mediach społecznościowych wyróżniały się
  • Poznaj strategie zatrzymywania klientów
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Story Page