Wymyślanie pomysłów na nazwę salonu fryzjerskiego nigdy nie jest łatwe. Czy zapadnie ona w pamięć? Czy nikogo nie urazi? Czy jest wyjątkowa? Czy pasuje do Twojego tematu? Z tak wielu czynników, które należy wziąć pod uwagę, przygotuj się na niezliczone godziny spalania oleju o północy w poszukiwaniu idealnej nazwy salonu. Lub po prostu czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak wymyślić właściwą nazwę dla Twojego salonu w co najmniej połowie czasu!
Początki
Kariera w branży fryzjerskiej i kosmetycznej nie zaczyna się od kaprysu - to coś, co naprawdę musi być pasją, aby pozostać w grze na dłuższą metę. Ukończyłaś szkołę kosmetyczną, przeprowadziłaś badania i jesteś gotowa zrobić duży krok w świat biznesu. Wiesz, gdzie chcesz otworzyć swój salon, jakie zabiegi chcesz zaoferować i jak planujesz działać - wszystko, co pozostało to tony papierkowej roboty, które wymagają nazwy Twojego salonu. Oczywiście, możesz wybrać ogólną nazwę "Hair by ______", ale czy to naprawdę wyróżnia Twój biznes? Może to nie ma znaczenia w przypadku papierkowej roboty, ale co z Twoimi klientami? Czy na pewno chcesz przyciągnąć ich uwagę?
Czy pasuje to do motywu przewodniego Twojej firmy?
Planujesz założyć salon fryzjerski, który naprawdę będzie się wyróżniał. Nie jakaś dziura w ścianie lub mom-and-pop salon, nie, dajesz to 110% kreatywności. Masz chropowaty, steampunk projekt z miedzianych rur wychodzących ze ścian, rurki szklane wypełnione żelem do włosów i niektóre rocznika koła zębate tu i tam. Jak więc nazwać salon fryzjerski z takim motywem przewodnim? Niech będzie to "Hair by _____". To był żart, proszę, powstrzymaj się od tego. Nazwy salonów fryzjerskich muszą iść w parze z tematyką działalności! W końcu przy tak uniwersalnej nazwie, jak potencjalni klienci mają się spodziewać steampunkowego wnętrza? Nazwy takie jak "Hair by ____" są dość niejasne - na pewno klienci mogą spodziewać się, że w takim salonie będą mogli się uczesać, ale na pewno nie spodziewają się miedzianych przewodów i rur wychodzących ze ścian.
W tym przypadku polecamy coś w stylu "Copper cogs hair", "Steam Seat Salon", lub nasz osobisty faworyt, "Steamfunk hair". Potencjalni klienci, którzy szukają bardziej niekonwencjonalnych doświadczeń w salonie, będą mogli łatwo odnaleźć Twoją firmę. Dodatkowo, działa to również z innymi tematami, takimi jak luksusowe salony fryzjerskie, salony dla dzieci, itp.
Czy jest unikalny?
Jednym z najważniejszych czynników, które muszą być brane pod uwagę przy wymyślaniu pomysłów na nazwę salonu fryzjerskiego jest to, czy są one unikalne, czy nie. Wróćmy teraz do naszego ulubionego przykładu, "Hair by ______". Jeśli otwierasz swój salon w dużym obszarze miejskim, wyszukaj w Google "Hair by" i policz, ile wyników otrzymasz w swojej okolicy. Zdziwiony? Teraz, jak Twoi potencjalni klienci znajdą strony Twojego salonu w mediach społecznościowych? A jeśli Twoja nazwa jest dość powszechne, nie spodziewaj się zobaczyć zbyt wielu zwolenników na swoich kontach.
Wymyślanie unikalnych nazw salonów fryzjerskich może być trudne, ale oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę:
- Skup się na temacie: jak wspomniano wcześniej, spójrz wstecz na swój temat i poszukaj sposobów na wdrożenie go do nazwy salonu. Przykłady to: "Nuts and bolts hair salon", "Shear opulence" lub "Hair bear salon".
- Zrób to punny: salony z nazwą punny mogą nie być uważane za ekskluzywne, ale dla właścicieli, którzy nie mają nic przeciwko, dobry żart jest zawsze świetnym sposobem na przyciągnięcie czyjejś uwagi. Spróbuj iść z "Cut up and dye", "Through shear will", "The hair affair", "Cut it out" lub "Breaking Bald".
- Użyj swojego nazwiska (kreatywnie): co brzmi lepiej, "Hair by Jane Plain", czy "J.P Shear Opulence"? Oczywiście, piękno jest w oku patrzącego, ale my stawiamy na drugą opcję. Użycie inicjałów nie tylko pomoże Ci upiększyć wizerunek Twojego salonu, ale także da Ci pole do popisu przy projektowaniu logo!
Jak NIE wymyślać nazw salonów fryzjerskich!
Znalezienie nazwy salonu fryzjerskiego może być naprawdę bardzo zabawne - zwłaszcza, jeśli wymyślisz kilka świetnych pomysłów w locie. Są jednak pewne rzeczy, których należy się wystrzegać. Mimo, że właśnie uderzył twórczego oświecenia, jeśli używasz wulgarny slang, używać znaków towarowych nazw (lub skopiować i wkleić sąsiedni salon nazwę na swoim) lub mowy nienawiści, można lądować w gorącej wodzie kąpany. Może Ci przyjść do głowy termin lub fraza, która pozornie pasuje do ogólnego tematu Twojego salonu, ale dopiero po podpisaniu wszystkich dokumentów dowiadujesz się, że może to w rzeczywistości obrażać Twoich klientów.
Innym częstym błędem należy unikać, jeśli chodzi o tworzenie nazw salonów fryzjerskich jest wykorzystanie znaków towarowych nazw lub nazw innych firm w Twojej okolicy. Idąc z nazwami, takimi jak "The Hilton hotel salon", "Louis Vuitton włosy" lub "Pravana studio włosów", gdy wyraźnie nie mają żadnego związku z tymi markami może skończyć się rozprawą sądową i dowolną liczbę grzywien. Ponadto, zawsze istnieje szansa, że wybrana przez Ciebie nazwa firmy może być podobna do nazwy Twojego konkurenta, który akurat znajduje się w tym samym mieście co Ty, co się zdarza. Zanim podasz nazwę swojej firmy jako własną, zrób kilka lokalnych badań i dowiedz się, czy jest ona naprawdę unikalna. W najgorszym wypadku okaże się, że Twoja konkurencja o tej samej nazwie ma złą reputację, a Twoi potencjalni klienci mogą kojarzyć Cię z nimi.
Kreatywna nazwa salonu mówi wiele o firmie, podobnie jak sposób, w jaki jest prowadzona. Bez względu na to, czy Twój salon jest synthwave'owym marzeniem (żywe neony, elektroniczna muzyka), czy ekskluzywnym i eleganckim studiem fryzjerskim, godnym uświetnienia przez nikogo innego jak Kim Kardashian, nadal musi działać jak w zegarku - dlatego właśnie powinieneś poszukać oprogramowania dla salonów fryzjerskich. Z Versum, siedzisz w fotelu kapitana - przypomnienia o wizytach, rezerwacje klientów, poziomy zapasów, raporty i lojalność klientów są zautomatyzowane, pozwalając Ci na wymyślanie kreatywnych nazw salonów fryzjerskich. Chcesz nas wypróbować? Twoje darmowe konto jest tylko o kliknięcie od Ciebie - zarejestruj się już dziś i zacznij zarządzać jak nigdy dotąd.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- Pierwsze kroki
- Czy pasuje do Twojego motywu biznesowego?
- Czy jest unikalna?
- Jak NIE wymyślać nazw salonów!