Klasyczne pytania zadawane przez klientów salonów i jak na nie odpowiadać!

To kolejny dzień w Twoim salonie lub spa - jesteś zajęta układaniem włosów klientki, personel obsługuje klientów wchodzących, a na piętrze panuje gwar. Sprawdzasz swój kalendarz wizyt, aby upewnić się, że jesteś gotowa na przyjęcie kolejnego klienta, a tu podchodzi do Ciebie potencjalny klient i pyta: "Dlaczego wasze ceny są takie drogie"? Jesteś całkowicie zaskoczona, ale nie możesz tego pokazać! Co więc robisz? Odpowiadasz, nie zastanawiając się zbytnio nad tym, co chcesz powiedzieć, i wychodzi coś w stylu "cóż, takie są moje ceny" lub "przykro mi, że tak się czujesz".

Mimo, że nie myślisz o tym zbyt wiele, Twój potencjalny klient może postrzegać Cię jako nieuprzejmego i protekcjonalnego, co może sprawić, że otrzymasz negatywną recenzję online. Gdzie dokładnie popełniłeś błąd i jak powinieneś odpowiedzieć na klasyczne pytania zadawane przez klientów salonu?

Pytanie o cenę

Pytanie o wycenę jest najczęściej zadawanym pytaniem, którego boją się wszyscy pracujący w branży fryzjerskiej i kosmetycznej . Często wynika ono z niewiedzy klienta lub jego doświadczeń z tańszym stylistą lub artystą. Może to być ich pierwszy raz, kiedy robią sobie pasemka na całej głowie lub balayage w kolorze głębokiego indygo i mogą nie być zaznajomieni z cenami. Mogły też być w tańszym salonie kosmetycznym i zapłacić mniej za zabieg gorszej jakości. Zwróć uwagę na to, jakie są Twoje możliwości zabiegowe i produkty - nie jesteś wyszkolonym w YouTube stylistą kolorów z pudełka! Jesteś certyfikowanym specjalistą, który korzysta z najwyższej jakości produktów i świadczy wyjątkowe usługi!

Reakcja

Nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś może zadać to pytanie, więc musisz być gotowa z odpowiednią odpowiedzią. Jednak odpowiedź nie powinna być tylko odpowiedzią na pytanie danej osoby, ale powinna dać jej chwilę do myślenia i przewartościować swój sposób myślenia, jeśli chodzi o Twoje ceny. Więc niech podróż z powrotem do ostatniego razu ktoś zakwestionował swoje ceny. Zamiast odpowiadać zwykłą linią, spróbuj zadać jedno z tych dwóch pytań:

  • Ile chciałeś zapłacić?
  • Dlaczego uważasz, że moje ceny są zbyt drogie?

Dlaczego właśnie te pytania? Będziesz dokładnie wiedzieć, dlaczego klient myśli w ten sposób - albo zapłacił mniej w przeszłości, albo nigdy nie miał tego rodzaju leczenia i nie wie, co ceny są oparte na. Pamiętaj, aby edukować swoich klientów, wyjaśniać, że jesteś certyfikowanym specjalistą i jakość produktów, których używasz, jak również proces leczenia.

Wskazówka: Uświadom swoim klientom, co wpływa na ceny Twoich usług i jak wiele zainwestowałeś w swoją pracę! Pobierz te specjalnie przygotowane karty cenowe, które możesz opublikować na mediach społecznościowych lub wydrukować i wyeksponować w swoim salonie.

Pytanie o rabat

Każda odmiana pytania o rabat sprawia, że krew każdego kosmetyczki zaczyna wrzeć - zwłaszcza, gdy jesteś na fali. Załóżmy, że jest to pracowity dzień w salonie, a Ty błyskawicznie wprowadzasz i wyprowadzasz klientów, ale wtedy pojawia się ten jeden klient. Nawiązujesz z nim kontakt wzrokowy, a on zaczyna torować sobie drogę do recepcji. Prosi o menu zabiegów, przegląda je i pyta: "czy są dzisiaj jakieś zniżki " - pozostawiając Cię w osłupieniu. Odpowiadasz: "nie dzisiaj, przykro mi", a klient wychodzi bez pożegnania. Wracasz do swoich obowiązków, ale bez takiego samego zapału jak wcześniej. Wkładasz serce w swoje zabiegi i produkty, a klienci, którzy przychodzą i szukają tylko rabatów, mogą sprawić, że poczujesz się przygnębiona.

Reakcja

Powodem, dla którego poczułaś się przygnębiona po tej sytuacji, nie jest fakt, że klient szukał tylko zniżek, ale to, że obniżył wartość Twoich zabiegów i produktów. Prawdopodobnie zastanawiasz się, czy może Twoje ceny są zbyt wysokie, lub czy praca, którą wkładasz w swoje zabiegi naprawdę nie jest aż tak duża. Zamiast tego, powinnaś stać za swoim biznesem. Kto jest profesjonalistą w tej sytuacji? Ty! Jeśli taka sytuacja będzie się powtarzać, rozważ zadanie sobie dwóch pytań:

  • Dlaczego chciałabyś otrzymać zniżkę?
  • Czy jest Pan/Pani lojalnym klientem?

Prawda jest taka, że klienci czują się uprawnieni do otrzymywania rabatów tylko za to, że weszli przez Twoje drzwi. Ale to nie znaczy, że musisz ich odtrącać! Skonfrontuj się z klientami kierującymi się zniżkami i zapytaj ich, dlaczego chcieliby otrzymać rabat. Następnie, muszą stworzyć przekonujący powód, aby to zrobić. To właśnie wtedy wykonaj ruch i poproś ich o przyłączenie się do programu lojalnościowego. W tym programie, klient otrzymuje punkty za swoje zakupy i polecenia, które może później wykorzystać do zapłaty za nagrody w Twoim salonie. Wspomnij, że lojalni klienci mogą odbierać nagrody, w tym również rabaty! Godny zaufania program lojalnościowy można znaleźć w Versum - zachęcamy do skorzystania z linku na dole artykułu!

Pytanie o rezerwację

Jest 2 w nocy, a Twój telefon nagle zalewa fala powiadomień z Messengera. Kładziesz się w stronę telefonu i oślepia Cię światło z ekranu telefonu. Znajdujesz swoją aplikację Messenger i sprawdzasz, kto napisał - tylko po to, aby zobaczyć powiadomienie od nieznanej osoby, które brzmi: "Cześć, tu Karen, wiem, że jest późno, ale chcę zarezerwować na jutro - balayeouge, jakieś wolne sloty w południe? Przyniosę mój własny szampon! Xooxoxox"! Nie znasz tej "Karen", ale już masz jej dość. Cóż, tak się dzieje, gdy umieszczasz swój prywatny numer na fanpage'u salonu. Oczywiście nie zamierzasz szukać kalendarza wizyt, a nie chcesz wysłać jej wiadomości, mówiąc, że powinna była zarezerwować wcześniej - to może kosztować Cię klienta!

Odpowiedź

Następnego dnia żałujesz, że nie skorzystałaś z opcji rezerwacji online. Widziałeś Versum - oprogramowanie dla salonów piękności i fryzjerskich na wielu stronach - nawet odwiedziłeś ich stronę, tylko po to, aby mieć ją w zakładkach do późniejszego wykorzystania. Cóż chwyć kawę, wyjmij swój telefon, komputer lub tablet i podnieś stronę. Po 5 minutach lub tak, masz skonfigurowane konto, wraz z bardzo własną stronę rezerwacji online. Następnie połącz ją z Twoimi stronami w mediach społecznościowych. Teraz przychodzi ekscytująca część - odpowiedzieć na późne-bookers z tym: "Cześć, dzięki za szukanie rezerwacji ze mną! Właśnie uruchomiłem moją stronę rezerwacji online - zarezerwuj swój slot przez system!".

Właściciele salonów, którzy unikają rezerwacji online obawiają się jednej rzeczy - braku kontroli nad umówionymi wizytami. Na szczęście dla Ciebie, zespół Versum przeprowadza darmowe szkolenie, które pomoże Ci przygotować Twoje konto do prawdziwego użytku! Wypróbuj swoje darmowe konto i zarezerwuj wizytę na żywo już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 4 Średnia: 5/5]

Table of Contents

  • Pytanie o cenę
  • Odpowiedź
  • Pytanie o rabat
  • Odpowiedź
  • Pytanie o rezerwację
  • Odpowiedź
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Story Page