Na pierwszy rzut oka wybór nazwy dla Twojego salonu kosmetycznego wydaje się być jednym z najprzyjemniejszych i najbardziej relaksujących elementów otwarcia salonu - to prawdziwa chwila ulgi od całej tej okropnej papierkowej roboty. Niestety, zazwyczaj tak nie jest. Możesz zostać sparaliżowany ilością możliwości lub wręcz przeciwnie - siedzieć godzinami na kanapie, wpatrując się pustym wzrokiem w ścianę, z głową tak pustą, jak kartka papieru, na której przygotowałeś swoje pomysły. Nazwa salonu kosmetycznego (lub salonu fryzjerskiego, lub salonu pielęgnacji paznokci, lub studia rzęs...) może naprawdę uczynić go lub złamać, więc nie możesz po prostu toczyć się z tym, co przyjdzie Ci do głowy jako pierwsze. Twoja nazwa firmy jest istotną częścią jego brandingu - porozmawiajmy o tym, jak sprawić, by pasował do Twojego stylu i pomóc Ci wyróżnić się z tłumu w tym samym czasie!
Błędy, których należy unikać przy nadawaniu nazwy swojemu salonowi
Zacznijmy od określenia cech, których szukasz. Idealna nazwa salonu kosmetycznego powinna:
- Być zapadająca w pamięć
- Pasować do Twojej firmy
- mieć ładny wydźwięk
- Dobrze komponować się z pozostałymi elementami Twojej marki
Inne cechy (bycie opisowym lub abstrakcyjnym, nakreślanie tego, czym zajmuje się Twoja firma lub nie, używanie słów mainstreamowych lub wymyślonych) zależą od Twojego osobistego podejścia i to Ty decydujesz o ich wyborze.
Istnieją jednak pewne rzeczy, na które powinieneś uważać - omówmy je przez chwilę!
Bycie zbyt ogólnym
Jako doświadczony profesjonalista, musiałeś zauważyć, że wiele pomysłów na nazwę firmy fryzjerskiej lub kosmetycznej wydaje się być raczej powtarzalna. Nieoryginalność sama w sobie nie jest grzechem głównym, ale może mieć poważne konsekwencje - łatwo pomylić Cię z mnóstwem salonów o tej samej (lub bardzo podobnej) nazwie.
Jednym z najczęstszych przykładów takiej sytuacji jest nazwanie salonu swoim imieniem. Załóżmy, że masz na imię Jennifer i jesteś kosmetyczką, więc wybierasz "Jennifer beauty". Możesz mieć wrażenie, że spełniłeś wszystkie warunki, ponieważ uważasz, że nazwa Twojej firmy jest spersonalizowana, zrozumiała, krótka i bezpośrednia... jednak po szybkim przeszukaniu Google, dowiesz się, że na świecie istnieją dziesiątki "Jennifer beauty", trzy z nich w Twoim mieście i dodatkowo "Jenny beauty" dwie ulice od Ciebie. Choć model nazwa+miejsce zamieszkania może wydawać się bezpiecznym wyborem, nie tylko rzadko zapada w pamięć, ale też łatwo może skończyć się tym, że klienci pomylą Cię z jedną z wielu innych Jennifer beauties i Natalie lashes w okolicy.
Staraj się unikać najbardziej przewidywalnych kombinacji - takich jak nazwy różnych kwiatów (głównie róż i lilii), słowo "beauty" w wielu językach (zwłaszcza francuskim i włoskim) oraz wszystkie synonimy słowa "glam".
Wybieranie nazw trudnych do wymówienia i łatwych do przeinaczenia
Czasami zbytnia oryginalność może być również grzechem. Kiedy nadajesz nazwę swojej firmie w obcym języku, używasz archaizmu lub po prostu mniej znanego terminu, musisz się upewnić, że ludzie będą wiedzieli, jak ją przeliterować, zarówno w mowie, jak i w piśmie. Nietypowa nazwa może być łatwa do zapamiętania, ale późniejsze szukanie takiego biznesu może być koszmarem.
Jeszcze gorzej jest, gdy wybierzesz zwykłe słowo, ale zastosujesz nietypową pisownię - powiedzmy, że chcesz nazwać swój salon fryzjerski "Gr8 hair". To na pewno będzie wyglądać nowoczesny i hip na logo, ale jest gwarantowana, aby spowodować wiele problemów. Po pierwsze, wiele osób nie zrozumie gry słów od razu, więc przygotuj się na to, że klienci będą nazywać Cię salonem "Gee-ar-eight hair". Po drugie (co jest znacznie gorsze), gdy o Twój salon zalecane, ludzie będą słyszeć, a następnie szukać online dla nazwy "Great włosy". W ten sposób mogą albo w ogóle nie znaleźć Twojej firmy, albo nie nawiązać kontaktu - co oznacza, że tracisz potencjalnych klientów.
Ignorowanie kwestii znaków towarowych
Zanim zdecydujesz się na konkretną nazwę, najlepiej sprawdź, czy nie została ona już zastrzeżona znakiem towarowym przez inną firmę. Co więcej, nawet bez zarejestrowanego znaku towarowego, ktoś może posiadać prawa do nazwy tylko dlatego, że używał jej jako pierwszy. Pamiętaj, aby zawsze przeprowadzać badania i traktować sprawę poważnie - bycie małą firmą nie czyni Cię odpornym na takie problemy!
Nieuwzględnienie grupy docelowej
Wybierając nazwę dla swojego salonu kosmetycznego, musisz pamiętać o jednej ważnej rzeczy - mimo że biznes należy do Ciebie, prawdziwym odbiorcą Twoich usług są Twoi klienci. Dlatego, mimo że nazwa powinna zdecydowanie trafiać w Twój gust, priorytetem jest, aby trafiała w gusta Twojej grupy docelowej. Slangowe słowo nie sprawdzi się w przypadku salonu z bardziej dojrzałą i konserwatywną klientelą, z kolei zbyt cukierkowa, kwiecista nazwa może odrzucić trendsetterów, którzy szukają czegoś niekonwencjonalnego i stylowego.
Wybrana nazwa może mieć dla Ciebie szczególne znaczenie, ale pamiętaj, że nie będzie ono jasne dla Twoich klientów. Nazwa salonu nie ma mieć dla właściciela wartości sentymentalnej - jest to istotny element strategii marketingowej salonu i tak też należy ją traktować.
Pomijanie negatywnych skojarzeń
W zależności od kultury lub środowiska, z którego się wywodzisz, słowa mogą mieć różne konotacje. Coś, co dla Ciebie jest zupełnie niewinne, dla kogoś innego może mieć niesmaczne lub wręcz obraźliwe znaczenie. Czasami to właśnie lokalny slang jest zgubą dla Ciebie, ponieważ wyrażenie, które wydaje Ci się przyjemne w odbiorze, może mieć ukryte znaczenie.
Bądź szczególnie ostrożny, gdy sięgasz po słowa w innych językach i pochodzące z innych kultur. Dla Ciebie mogą one wydawać się egzotyczne lub bardziej wyrafinowane, ale dla osób, które faktycznie reprezentują daną społeczność, mogą być śmieszne lub wprost lekceważące.
Na koniec - zwracaj uwagę na poprawną pisownię! Nie ma nic gorszego niż nadanie swojej firmie wymyślnej nazwy, która jest napisana niepoprawnie.
Brak perspektywicznego myślenia
Unikaj impulsywnego nazewnictwa. Pomyśl o przyszłości swojego salonu - być może w przyszłości przejdziesz masowy rebranding lub Twój biznes będzie się rozwijał. Zbyt opisowa nazwa może być problemem w takim przypadku.
Podobnie jest z podążaniem za krótkotrwałymi trendami - coś, co obecnie wydaje się fajne, szybko może okazać się przestarzałe i wprost irytujące. Fraza z aktualnie modnego mema internetowego może w tej chwili przynieść Ci rozgłos, ale za dwa miesiące spowoduje jedynie uniesienie brwi i westchnienie irytacji. Być może uwielbiasz pewien program telewizyjny i czujesz ogromną pokusę, aby nazwać swój salon kosmetyczny lub salon pielęgnacji paznokci hasłem z tego programu... Jeśli jednak nie jest to coś, co uwielbiasz od lat, a jedynie niedawne odkrycie, lepiej zrób krok do tyłu. Po pierwsze, może Ci się to skończyć za miesiąc, a po drugie - jeśli serial, który wciąż trwa, jego fabuła, sens czy ogólna jakość może się nagle zmienić, nawet drastycznie. Nie chcesz przecież, aby Twoja firma była kojarzona z czymś, na co nie masz żadnego wpływu!
Nazwy salonów - pomysły i inspiracje
Pamiętając o tych wszystkich przestrogach - gdzie szukać pomysłów? Propozycje nazw salonów kosmetycznych lub fryzjerskich mogą być naprawdę bardzo kreatywne. Nie krępuj się czerpać inspiracji z jednej z nich:
Sprytne gry słów
- Krawędź cięcia
- Curl Me Crazy
- Ahead of Hair Time
- Z drogi
- Przyciąganie grzywy
- Nailed it!
- Chop Shop
- As fadesu
- Co to za szum?
- Czas na farbowanie
- To Dye For
Klasyczne kalambury inspirowane rozrywką
- Farbować czy nie farbować
- My Hair Lady
- Włosy próżności
- The Godbarber
- Hairway to Heaven
- Dziś wieczorem we włosach
Prosto i z klasą
- Paleta kolorów
- Lustro, lustro
- Beauty Mark
- Polerowane
Czy wybrałeś już idealną nazwę dla swojego salonu? Teraz nadszedł czas na wybór idealnego systemu do zarządzania salonem! Jeśli chcesz, aby Twój biznes rozwijał się i kwitł dzięki takim funkcjonalnościom jak rezerwacja online, automatyczne przypominanie o wizytach czy cyfrowa książka wizyt - Versum jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. Wypróbuj go za darmo!
[Ogółem: 10 Średnia: 4/5]Spis treści
- Błędy, których należy unikać przy nadawaniu nazwy salonowi
- Bycie zbyt ogólnym
- Nazwy, które są trudne do wymówienia i łatwe w pisowni
- Ignorowanie kwestii związanych z znakami towarowymi
- Nieuwzględnienie docelowej grupy odbiorców
- Przeoczenie negatywnych skojarzeń
- Nie myśleć perspektywicznie
- Nazwy salonów - pomysły i inspiracje
- Sprytne gry słowne
- Klasyczne kalambury inspirowane rozrywką
- Proste, ale z klasą