Jak powinna wyglądać poczekalnia dla klientów w salonie fryzjerskim? To pytanie ma tyle różnych odpowiedzi, ilu fryzjerów. Każdy ma dla siebie indywidualne podejście do wnętrza salonu. Jednak zasada jest jedna - w poczekalni klient musi czuć się dobrze.
Bardzo często klienci muszą spędzić w holu długi czas w oczekiwaniu na swoją kolej, dlatego tak ważny jest komfort. To on może zadecydować o opinii i ponownych wizytach w salonie fryzjerskim. W poczekalni zazwyczaj znajdują się klienci, którzy przyszli za wcześnie na umówioną wizytę, bo nie chcą przegapić swojej kolejki, lub tacy, którzy się spóźnili i w międzyczasie ktoś inny przyszedł na ich miejsce.
Z tego powodu powinniśmy zadbać o ich wygodę i dać poczucie ważności, gdyż często jest to pierwszy kontakt z salonem fryzjerskim i osobami, które w nim pracują. W holu klienci bardzo często czekają ponad 30 minut na kanapie z zafarbowanymi włosami, aby na końcu uzyskać zadowalający wygląd. Fryzjerzy powinni szczególnie dbać o klientów, aby chcieli wracać do salonu ponownie. Wszystkie te sytuacje sprawiają, że poczekalnia staje się szczególnym miejscem w salonie, które powinno być przygotowane bardzo starannie i z dużym wyczuciem smaku.
O czym należy pamiętać i na co zwrócić uwagę?
Bardzo ważnym elementem są kolory, które wybieramy do lobby. Powszechnie wiadomo, że barwy mają wpływ na nastrój i odczucia człowieka, dlatego warto poczytać trochę o wpływie koloru na psychikę. Klienci często odwiedzają fryzjera nie tylko po to, by zmienić swój wygląd, ale także po to, by się zrelaksować i uciec na chwilę od domowych obowiązków.
Dlatego ważne jest, jak zaprojektujesz cały salon fryzjerski, a nie tylko poczekalnię. Hol powinien składać się z wyciszonych i relaksujących kolorów, które pozwolą klientom wyciszyć myśli.
Technicolor kolory powinniśmy zostawić do innych części w salonie fryzjerskim. Najlepiej wybrać ciepłe kolory takie jak: brzoskwiniowy, beżowy, karmelowy, zielony lub żółty. Takie połączenie kolorów zrelaksuje i doda energii. Tutaj głównym argumentem w doborze koloru jest relaks i dobry wypoczynek dla klienta. W drugiej części salonu fryzjerskiego fryzjer powinien zdecydować, który kolor będzie najlepiej pasował do jego nastawienia do dobrej pracy.
Jakie meble do poczekalni?
Kolor jest ważny, ale również styl, w jakim urządzi poczekalnię. Meble, które tu wstawimy powinny być przede wszystkim wygodne i eleganckie, aby klient mógł poczuć się tam wyjątkowo i niepowtarzalnie. Nie ma tu miejsca na nieporządek, brud na ścianach czy inne nieestetyczne rzeczy. Jest to pierwsze miejsce w salonie fryzjerskim, gdzie klient ma kontakt ze wszystkim. Dlatego dobrze jest zainwestować w naprawdę dobrej jakości meble, które wydobędą styl i jakość całego salonu, to tylko pomoże w dalszej współpracy z klientem.