Jeśli czytając tytuł tego artykułu zastanawiasz się nad swoim własnym cennikiem, to dobrze trafiłeś! Przez większość czasu nie zwracamy uwagi na nasze cenniki - jasne, poświęcamy czas na wyliczenie cen poszczególnych zabiegów i produktów, ale nigdy nie bierzemy pod uwagę prawdziwej mocy naszych cenników.
Zanim chwycisz swój cennik i zaczniesz go przerabiać, poświęć trochę czasu, aby go przejrzeć. Oto rada - ceny nie są jedynymi ważnymi aspektami dobrze opracowanego menu. Aby wyciągnąć z niego jak najwięcej, oto na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę:
Oferuj różnorodność
Jakie rodzaje zabiegów oferujesz? Czy są one przeznaczone dla wszystkich, czy raczej dla klienteli z wyższych sfer? Dla wielu niedoszłych klientów salon z niebotycznymi cenami może zostać skreślony z ich listy. Aby dotrzeć do obu grup klientów, Twoja lista powinna składać się z różnych opcji zabiegowych.
Jeśli jesteś dyplomowanym kolorystą z wieloletnim doświadczeniem w branży, czy Twoje zabiegi nie powinny być droższe od tych, które wykonuje początkujący stylista? Upewnij się, że w Twoim cenniku znajdują się obie opcje! I nie zapomnij wprowadzić tych wariantów cenowych do swojego systemu Versum, aby klienci rezerwowali wizytę u właściwego pracownika!
Nie przesadzaj
Twój cennik powinien odzwierciedlać Twój salon i jego jakość - zachowaj prostotę, ale i kreatywność. Jeśli Twój biznes oferuje zabiegi fryzjerskie i makijaż ślubny, uwzględnij w nim kwiaty, proste, ozdobne wzory, dodatkową przestrzeń i dużo bieli! Menu powinno być także dobrze napisane i pozbawione błędów - błędy gramatyczne nie sprawią, że Twój biznes będzie wyglądał mniej atrakcyjnie. I za wszelką cenę unikaj trudnych do odczytania czcionek i kolorów czcionek, które zlewają się z tłem.
Wskazówka: Uświadom swoim klientom, co wpływa na ceny Twoich usług i ile zainwestowałeś w swoją pracę! Pobierz te specjalnie przygotowane karty cenowe, które możesz opublikować w mediach społecznościowych lub wydrukować i wyeksponować w swoim salonie.
Bezpłatne konsultacje i promocje
Chociaż darmowe konsultacje mogą być sugerowane, niektóre firmy kosmetyczne faktycznie pobierają za nie opłaty, więc jeśli Twój salon tego nie robi, upewnij się, że o tym wspomnisz! Klienci pokochają tę opcję nie tylko dlatego, że jest darmowa, ale także dlatego, że traktuje ich indywidualnie. Każdy ważny szczegół powinien być odnotowany w Twoim dziale ewidencji klientów Versum, który nie tylko przechowuje notatki na temat poszczególnych klientów, ale także ich zdjęcia przed i po oraz historię zakupów.
Jeśli chodzi o promocje, musisz włączyć swoją kreatywność! W swoim menu, upewnij się, że zostawiłeś miejsce oznaczone jako "kreatywne promocje", "specjalności salonu", "magiczne transformacje" lub "nieszablonowe". Tutaj dodawaj zabiegi sezonowe, usługi inspirowane świętami lub po prostu nowe pomysły, które chętnie wypróbujesz! W ten sposób pokażesz klientom, że Twoja firma stale się rozwija i że lubisz próbować nowych rzeczy. Następnym razem, gdy wprowadzisz nowy zabieg, poinformuj o tym swoich klientów, umieszczając tę informację na swoich fanpage'ach oraz wysyłając wiadomość SMS lub e-mail!
Być może będziesz chciał rozważyć wprowadzenie nowych opcji zabiegowych, bazując na głosach swoich klientów. Zadaj pytanie w poście lub jeszcze lepiej, wyślij masową wiadomość, pytając ich, jaki zabieg chcieliby zobaczyć w Twoim menu.
Uroki cenowe
Ta taktyka opiera się na psychologii - czarowanie cenami działa poprzez tworzenie cen, które są prawie okrągłymi liczbami, które zazwyczaj kończą się na 9 lub 8. Po pierwsze, sprawdź ceny swoich konkurentów, aby dowiedzieć się, ile kosztują ich zabiegi - korzystając z tych informacji, możesz oprzeć swoje ceny na ich cenach, ale upewnij się, że stosujesz urok. Jeśli salony w Twojej okolicy oferują ombres za £95, ustaw swoją cenę na £89. Chociaż różnica wynosi 6 funtów, Twoi klienci będą myśleć, że są tańsze, co pozwoli Ci zdobyć więcej punktów sprzedaży! Warto również unikać dodawania pensów na cenniku, gdyż może to obniżyć cenę zabiegów w oczach klientów.
Na koniec, upewnij się, że Twój cennik jest widoczny dla opinii publicznej - udostępnij swoje ceny na różnych stronach mediów społecznościowych, a zwłaszcza na swojej stronie internetowej do rezerwacji online. I nie zapomnij powiadomić klientów o wszelkich zmianach w cenniku za pomocą narzędzi SMS i email marketingowych Versum! Wypróbuj tę funkcję za darmo!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- Oferuj różnorodność
- Nie przesadzaj z ilością
- Bezpłatne konsultacje i promocje
- Urocze ceny