Marketing zintegrowany: jak go wdrożyć krok po kroku

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Marketing zintegrowany: jak go stosować krok po kroku ...

Rozpoczęcie działalności gospodarczej jest skomplikowanym i czasochłonnym procesem, a jest tak wiele ważnych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, że czasami możemy zignorować pewne narzędzia, które mogą napędzić nas do sukcesu. Marketing ma tendencję do bycia jednym z tych zaniedbanych obszarów i to dlatego, że ludzie w firmie nie dają niezbędnej wagi do tego narzędzia. W tym artykule porozmawiamy o marketingu zintegrowanym, jego zastosowaniach i o tym, jak może pomóc Twojej firmie osiągnąć cele, których tak bardzo pragnie.

Zapewne słyszałeś o potędze mediów społecznościowych, zasięgu reklam na Facebooku i cudach reklamy na YouTube. To wszystko prawda, ale nie można osiągnąć tych fantastycznych wyników bez dopasowanej strategii, która odpowiada na potrzeby klientów. Tu właśnie pojawia się marketing zintegrowany jako narzędzie unifikujące.

Czym jest marketing zintegrowany?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to praktyka integrowania tego samego przekazu w różnych kanałach komunikacji, w których obecna jest Twoja marka. Metoda ta stara się zintegrować platformy, którymi dysponuje firma, aby ujednolicić przekaz prezentowany opinii publicznej. Należy jednak podkreślić, że marketing zintegrowany nie dąży jedynie do powielania tego samego utworu reklamowego we wszystkich możliwych mediach. Strategia ta opiera się na osiągnięciu spójnego przekazu, który reprezentuje wartości marki i jest łatwo rozpoznawalny przez konsumentów.

Zintegrowane działania marketingowe zwykle obejmują media cyfrowe, takie jak media społecznościowe, oraz tradycyjne środki, takie jak telewizja i radio. Będzie to zależało od Twoich zasobów i konkretnego celu kampanii. Ogólnie rzecz biorąc, marketing zintegrowany jest wykorzystywany do celów promocyjnych, niezależnie od tego, czy chodzi o duży rabat, który będziesz miał w swoim sklepie, wprowadzenie nowego produktu czy ogłoszenie nowej lokalizacji.

Jednak aby rozpocząć kampanię marketingu zintegrowanego należy przejść przez szereg kroków, które określą jej zakres i ułatwią ocenę z perspektywy czasu. W ten sposób będziesz wiedział dokładnie, jakie są cele kampanii i szacowane wyniki, te informacje są niezwykle cenne, ponieważ dadzą ci informacje, które należy przeanalizować przed uruchomieniem przyszłych kampanii.

Krok po kroku: Jak rozpocząć kampanię marketingu zintegrowanego?

  • Określ, z kim rozmawiasz: Ważne jest, abyś miał jasno określoną grupę docelową. Albo dlatego, że są to Twoi najbardziej lojalni klienci, albo dlatego, że musisz wzmocnić swoją markę w ramach tego targetu. Musisz znać ich wiek, to co robią, sieci społecznościowe, z których korzystają, treści, które konsumują i marki, które lubią. Dzięki temu będziesz mógł dopasować swój przekaz do ich konkretnych potrzeb. Jednym ze sposobów, aby dowiedzieć się tego wszystkiego o swojej społeczności jest badanie publiczności, proces ten może być nieco skomplikowany, ale skuteczność dopasowanego komunikatu jest znacznie większa niż wyniki ogólnej kampanii.

  • Wybierz media, które chcesz wykorzystać: Kampania, która jest dostarczana przez właściwe kanały jest bardziej skuteczna niż ta, która stara się zająć wszystkie media. Tak więc, po ustaleniu, z których kanałów najczęściej korzysta Twoja grupa docelowa, możesz zacząć rozważać je jako część zintegrowanej strategii marketingowej.

  • Wyznacz cele: Zadaj sobie pytanie: Jaki jest cel tej strategii? Co chcę osiągnąć? Pomoże Ci to dopracować wiadomość, a także posłuży jako back-up, po kampanii, aby określić, czy była ona udana, czy nie. Pamiętaj, że Twoje cele muszą być dostosowane do sytuacji Twojej marki. Innymi słowy, muszą być realistyczne, biorąc pod uwagę wielkość Twojej firmy, zainwestowany budżet i docelową grupę odbiorców.

Te trzy punkty to podstawa, z której narodzi się Twoja zintegrowana kampania marketingowa. Kiedy masz je delimited można rozpocząć pracę na podstawie wiadomości, którechcesz przekazać, format kawałków i małych aspektów technicznych, które pochodzą z masywnej kampanii.

Zalety marketingu zintegrowanego

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy jest to właściwa droga dla Twojego biznesu, oto kilka zalet wdrożenia marketingu zintegrowanego, zwłaszcza dla małych i średnich firm.

  • Poprzez wyświetlanie jednolitego komunikatu otwierasz proces rozpoznawania marki. Kiedy jesteś nowy na rynku, może być trudno sprawić, by potencjalni klienci Cię zapamiętali. Dlatego, gdy masz ten sam przekaz lub tę samą intencję w różnych mediach w tym samym czasie, masz większe szanse na rozpoznanie.

  • Buduj lojalność konsumentów i zwiększaj zasięg. Pamiętaj, że kampanie marketingu zintegrowanego są zazwyczaj robione w celach promocyjnych, dlatego są skutecznym narzędziem do tworzenia nowych i wzmacniania istniejących więzi.

Marketing zintegrowany jest dobrym rozwiązaniem dla każdej małej lub średniej firmy, która chce wyryć nową niszę na rynku i wyrobić sobie markę w swoim sektorze. Działania marketingowe i reklamowe, jeśli są wykonane prawidłowo, będą dobrze odebrane i będą generować wzrost dla marki. Ważne jest, aby eksperymentować i testować różne strategie, aby ustalić, na co pozytywnie reagują zwolennicy marki.

Powiązane artykuły:

  1. Jak ogłosić otwarcie firmy: skuteczne strategie.
  2. Jak przywitać klienta przez WhatsApp
  3. Jak prowadzić najlepsze promocje na Halloween

Story Page